لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۶

ارتش ایران از حسن عباسی به دلیل سخنانش درباره این نیروی نظامی شکایت کرد


احمدرضا پوردستان، اظهارات حسن عباسی را «نسنجیده» توصیف کرده است.
احمدرضا پوردستان، اظهارات حسن عباسی را «نسنجیده» توصیف کرده است.

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، در واکنش به سخنان حسن عباسی، رییس مرکز بررسی‌های دکترینال، درباره ارتش، از او خواست که هر چه سریع‌تر بابت اظهاراتش عذرخواهی کند.

احمدرضا پوردستان، اظهارات حسن عباسی را «نسنجیده» توصیف کرده است.

آقای پوردستان روز پنجشنبه هفتم مرداد در سخنانی در «مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی» در مشهد گفت: «گفته‌های ایشان سخنان نسنجیده‌ای است که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان‌ها و نیروها بیان شده است».

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تهیه دادخواستی توسط مدیریت حقوقی ارتش علیه حسن عباسی خبر داد و گفت که او به زودی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد.

اخیراً یک کلیپ ویدئویی از رییس تشکیلاتی به نام «مرکز بررسی‌های دکترینال» در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او در سخنانی، با دفاع از عملکرد سپاه پاسداران و بسیج، ارتش را نیرویی «بی سروصدا» توصیف کرده است.

وی در بخشی از این کلیپ یک دقیقه‌ای خطاب به آمریکا گفته است: «شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور (ایران) را ببرد، صدای آنها در نیاید و هیچ موضعی اتخاذ نکنند».

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اظهارات حسن عباسی با تأکید بر نقش ارتش در تأمین امنیت در نقاط مرزی گفت: «نیروی زمینی، در خصوص پاسداری مرزها، نیروهای انسانی را با چینش منظمی در لایه‌های مختلف در مرزها مستقر کرده است».

اسدالله حیدری، رییس کانون بازنشستگان ارتش ایران نیز روز چهارشنبه در نامه‌ای سرگشاده، سخنان حسن عباسی را «تاسف‌بار و ناصواب» توصیف کرد و از او خواست که بابت این اظهارات، از مردم ایران و ارتش عذرخواهی کند.

وی در بخشی از نامه‌ خود نوشته است: «به یقین ملت بزرگ و شریف ایران...برخلاف سخنان منتشره جنابعالی، نه تنها ارتش محبوب کشورشان را به خواب رفته نمی‌بینند!... بلکه خواب آرام و راحت خود را نیز مدیون بیداری سربازان فداکار می‌دانند...»

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این اظهارات واکنش نشان داده و به گزارش خبرگزاری میزان در صفحه توئیتر خود نوشت: «اهانت به ارتش و سپاه، خواست اسرائیل و آمریکا است».

آقای عباسی که از وی به عنوان عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده می‌شود، هنوز به این انتقادها واکنشی نشان نداده است.

ارتش ایران در بسیاری از حوادث و رخدادهای چند دهه پس از انقلاب بهمن ۵۷ موضع بی‌طرفانه‌ای اتخاذ کرده است و این در حالی است که فرماندهان سپاه پاسداران همواره درباره مسائل داخلی اظهارنظر کرده و بارها منتقدان و مخالفان را هدف شدیدترین انتقادها قرار داده‌اند و یا با استفاده از بازوی سازمان اطلاعات این نیروی نظامی آنها را بازداشت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG