لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۷

انتقاد فرمانده هوافضای سپاه از سخنان رفسنجانی: جرات دارید چند روز بدون محافظ تردد کنید


یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران به سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی که دلیل پیشرفت اقتصادی آلمان و ژاپن را «نداشتن نیروی نظامی» عنوان کرده بود، انتقاد کرده و گفته است که «اگر جرأت دارند چند روز بدون محافظ تردد کنند بعد بگویند کشور نیروی نظامی نمی‌خواهد».

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه شامگاه چهارشنبه ۱۷ شهریور در کاشان، با بیان اینک ژاپن و آلمان دو کشور «شکست‌خورده» هستند، مقایسه ایران با این دو کشور را « اشتباه» دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی اظهار داشت: «می‌گویند اگر نیروی نظامی نداشتیم وضع‌مان خوب بود، من نمی‌دانم واقعاً می‌فهمند و این حرف‌ها را می‌زنند یا نمی‌فهمند؛ اگر جرأت دارند چند روز بدون محافظ تردد کنند بعد بگویند کشور نیروی نظامی نمی‌خواهد».

وی، «نداشتن خط قرمز سیاسی» را یکی از معضلات کشور دانست و گفت که «هر کس برای رسیدن به اهداف سیاسی خود حاضر است هر حرفی را بزند و هر کاری را بکند».

این فرمانده ارشد سپاه با بیان اینکه عربستان از لحاظ هزینه‌کردن در تسلیحات نظامی چهارمین کشور جهان است و آمریکا نیز دورتادور ایران پایگاه ایجاد کرده است، بر لزوم پیشرفت‌های نظامی در ایران تأکید کرد.

سخنان آقای حاجی‌زاده واکنشی است به صحبت‌های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران که بیستم مردادماه در جمع مدیران و روسای آموزش و پرورش گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند».

وی افزوده بود این کشورها با این اقدام پول‌های‌شان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با تأکید بر اینکه این راه در ایران باز شده است، ابراز امیدواری کرده بود که در دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، ایران نیز به آنجا برسد.

فروردین ماه گذشته نیز در حساب توییتر منتسب به آقای رفسنجانی توییتی منتشر شده بود که با انتقاد برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های ایران مواجه شد.

در این توییت آمده بود: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها».

از جمله منتقدان این توییت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بود که ضمن دفاع از برنامه موشکی ایران، منتقدان این برنامه در داخل کشور را به «خیانت» متهم کرد.

در پی انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای، اکبر هاشمی رفسنجانی جمله منسوب به خود درباره مخالفت با آزمایش‌های موشکی ایران را از «اساس خلاف واقع» خواند و گفت که اظهارنظر وی مربوط به هفت سال پیش بوده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان چهارشنبه خود، آمریکا را به «مدیریت گروه داعش» متهم کرد و افزود که این کشور به بهانه مقابله با این گروه، پایگاه‌های خود را در عراق زیاد می‌کند.

آقای حاجی‌زاده در ادامه از موافقان مذاکره با آمریکا نیز انتقاد کرد و گفت که «پس از توافق برجام، طرفداران تفکر آشتی با آمریکا به شدت کاهش یافته‌اند».

XS
SM
MD
LG