لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۰

انتقاد شدید مدیرکل امور بین‌الملل مجلس از دیدار محمود عباس با مریم رجوی


محمود عباس روز شنبه با مریم رجوی دیدار کرد
محمود عباس روز شنبه با مریم رجوی دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دیدار محمود عباس، رئیس تشیکلات خودگردان فلسطینی با مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت، محمود عباس را به «حمایت از تروریسم» متهم کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ، روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه، در این‌باره گفت: «محمود عباس در دیدار با سرکرده تاریخ مصرف گذشته گروهک منافقین، به نوعی از تروریسم حمایت می‌کند».

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس ایران، این اقدام محمود عباس را «مایه تأسف ملت فلسطین» دانست.

وی در ادامه از محمود عباس برای آنچه «عدم تمرکز بر پیگیری حقوق مردم فلسطین» خواند، انتقاد کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، روز شنبه نهم مرداد در پاریس دیدار و گفت‌وگو کردند.

علاوه بر پایگاه‌های خبری وابسته به سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت، این خبر در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ای داشت، از جمله خبرگزاری فلسطینی الحره نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطینی و سایت ایلاف، گزارش‌های مفصلی درباره این دیدار منتشر کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، بحران‌های جاری در خاورمیانه و طرح‌های صلح برای پایان دادن به مناقشه فلسطین، از جمله محورهای گفت‌وگو بود.

محمود عباس، در دیدار با مریم رجوی، بر ضرورت مبارزه با تندروی دینی و تروریسم تأکید کرد.

مریم رجوی نیز در گفت‌وگو با محمود عباس «نظام جمهوری اسلامی» را عامل اصلی «تفرقه، بنیادگرایی و تروریسم»‌ در خاورمیانه خواند.

او همچنین، واکنش‌های مقام‌ها و رسانه‌ای ایران به نشست اخیر شورای ملی مقاومت در پاریس را «هیستیرک» توصیف کرد و گفت: «این واکنش‌ها نشان می‌دهد که نظام ایران از همبستگی مردم ایران و مقاومت با ملت‌های منطقه، بسیار بیمناک است».

نشست سالانه شورای ملی مقاومت ۱۹ تیرماه در پاریس برگزار شد و رسانه‌های عربی از حضور هزاران تن از هواداران این تشکل در نشست پاریس خبر دادند.

در این نشست، چهره‌هایی از کشورهای مختلف سخنرانی کردند که ترکی الفیصل شاهزاده سعودی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات این کشور یکی از آن‌ها بود.

نشست پاریس با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی روبه‌رو شد و از جمله سخنگوی سپاه پاسداران و یک مقام وزارت خارجه ایران،‌ حضور ترکی الفیصل، در این نشست را نشانه «مشارکت» حکومت عربستان سعودی در اقدامات به گفته آنان «تروریستی» گروه مجاهدین خلق دانستند.

XS
SM
MD
LG