لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۱

دو سال حبس برای شهروند ایرانی‌ـ‌آلمانی به جرم «جنایت جنگی»


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

آریا لاجوردی، جوان ۲۱ ساله ایرانی- آلمانی، روز سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه، در دادگاهی در شهر فرانکفورت آلمان به جرم «ارتکاب جنایت جنگی» به دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این جوان ایرانی- آلمانی در سال ۲۰۱۴ میلادی (دو سال پیش) برای چند هفته به سوریه رفته و به یک گروه جهادی پیوسته بود.

پیشتر خبرگزاری فرانسه در روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه گذشته از محاکمه آقای لاجوردی مظنون به عضویت در گروه «حکومت اسلامی» یا داعش، به اتهام ارتکاب جنایت جنگی خبر داده بود که عکس‌هایی با سر بریده قربانیان گروه داعش منتشر کرده بود.

عکس‌های مورد اشاره که در آن، آریا لاجوردی، سر بریده قربانیان را نگه داشته است، به بهار سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد که پس از مدتی در فیس‌بوک منتشر شد.

دادگاه فرانکفورت روز سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه، در بیانیه‌ای در این‌ باره اعلام کرد که او با دو تن از همراهانش، این عکس‌ها را به منظور تحقیر قربانیانی گرفته است که به اعتقاد آنان، «کافر یا بی‌ایمان» بودند.

اما آریا لاجوردی در نخستین جلسه محاکمه خود این اتهام را رد کرده و گفته بود که فقط برای کمک به قربانیان جنگ به سوریه رفته بود.

آریا لاجوردی که پاییز سال گذشته، در فرانکفورت بازداشت شد، تأیید کرده که آموزش استفاده از اسلحه را دیده، اما اتهام عضویت در گروه‌های جهادی را تکذیب کرده است.

وی درباره ماجرای عکس‌ها گفته که افرادی از او این عکس‌ها را گرفته‌اند و او نمی‌دانسته است که آنها این عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG