لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۱

اتهام به همسر دونالد ترامپ؛ سرقت بخشی از متن سخنرانی میشل اوباما


میشل اوباما (راست) ،ملانیا ترامپ
میشل اوباما (راست) ،ملانیا ترامپ

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به «سرقت ادبی» در سخنرانی‌اش در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان آمریکا، متهم شده است. این گردهمایی، در کلیولند واقع در ایالت اوهایو برگزار شد.

در پی سخنرانی ملانیا ترامپ در این گردهمایی، شماری از رسانه‌های جهان، با انتشار نطق میشل اوباما همسر رئیس جمهوری آمریکا، که در سال ۲۰۰۸ در گردهمایی دموکرات‌ها ایراد شده بود، خانم ترامپ را به «سرقت ادبی» متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ رویترز، بخشی از سخنان ملانیا ترامپ در نطق روز دوشنبه ۲۸ تیرماه، کاملاً شبیه به سخنان میشل اوباما بوده ‌است.

ملانیا ترامپ، در بخشی از سخنان خود گفت: «پدر و مادرم به من ارزش‌ها را آموختند؛ آموختند که باید برای آن‌چه در زندگی می‌خواهید تلاش کنید، به آنچه می‌گویید پایبند باشید، بر سر قول‌های خود بمانید و به انسان‌ها احترام بگذارید».

وی در ادامه افزود: «اینها درس‌هایی است که من به پسرم هم می‌آموزم. ما باید این ارزش‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنیم زیرا می‌خواهیم فرزندان ما در این کشور بدانند که تنها راه رسیدن به خواسته‌ها و رؤیاهایشان این است که برای آنها کار کنند».

رسانه‌های جهان می‌گویند این بخش از سخنان ملانیا ترامپ، دقیقاً همان جملاتی است که میشل اوباما در گردهمایی دموکرات‌ها در سال ۲۰۰۸ میلادی، بیان کرده بود.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ روز سه شنبه این اتهامات را رد کرد.

جیسون میلر، مشاور ارشد ارتباطاتی دونالد ترامپ، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تیم نویسنده متن سخنرانی ملانیا ترامپ، برای نوشتن این متن، از زندگی او الهام گرفته‌اند و بخشی از آن نیز قطعاتی از انعکاس تفکرات خود او بوده است.

اما ملانیا ترامپ، پیش از سخنرانی خود، به شبکه خبری «اِن.بی.سی» گفته بود که متن سخنرانی را خودش با «کمترین کمک ممکن» نوشته است.

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا، هنوز به این اتهام، واکنشی نشان نداده‌اند.

این سخنرانی ۱۵ دقیقه‌ای، نخستین سخنرانی ملانیا ترامپ، در جریان تبلیغات انتخاباتی همسرش دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ، میلیاردر آمریکایی، روز دوشنبه، به همراه همسر خود، ملانیا ترامپ، در نخستین روز از گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان برای معرفی نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرکت کرده بود.

ملانیا ترامپ متولد اسلوونی است و قبلاً طراح جواهر و مدل بوده است.

XS
SM
MD
LG