لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

دادستان تهران: مشاور رییس‌جمهوری به قوه قضاییه اهانت کرده است


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در واکنش به اظهارات مشاور رییس‌جمهوری در نمایشگاه مطبوعات، اظهارات حسام‌الدین آشنا را «توهین‌آمیز خواند».

عباس جعفری دولت‌آبادی در سخنانی که خبرگزاری «تسنیم» آن را بازتاب داده است، گفت: «آقای دکتر روحانی، رییس‌جمهوری محترم، اظهاراتی را در نمایشگاه مطبوعات بیان کرد، بعد فردی برای حمایت از وی به قوه قضائیه اهانت کرده و عنوان نمود که چند جلد کتاب حقوق مطبوعات به قوه قضائیه ارسال شود. این اظهارات از زبان فردی که مدعی آشنایی با مسائل حقوقی است، توهین محسوب می‌شود».

اشاره دادستان تهران به گفته‌های حسام الدین آشنا مشاور حقوقی رییس‌جمهوری است که ۲۰ آبان با حضور در نمایشگاه مطبوعات در مراسم رونمایی از جلد دوم کتاب «حقوق مطبوعات» گفته بود: «از معاونت امور مطبوعاتی درخواست می‌کنم تا یک نسخه از کتاب حقوق مطبوعات استاد کاظم معتمدنژاد را به قوه قضاییه اهدا کند».

دادستان تهران تاکید کرده است: «این‌گونه اظهارات که در پوشش اهانت به مسئولان قوه قضائیه و بخصوص شخص رییس قوه قضاییه صورت می‌گیرد طبیعی است که با واکنش مواجه خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری میزان، آقای دولت‌آبادی که در «هجدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران» سخن می‌گفت همچنین گفت: «هیچ کس حق ندارد به قوای کشور و مسوولان به ویژه رییس قوه قضاییه توهین کند».

به باور دادستان تهران، «قوه قضاییه ضامن سلامت همه دستگاه‌هاست و نباید به آن اهانت شود» چون «اگر کسی قوه قضاییه را تخریب و یا به آن توهین کند راه برای دیگران هموار خواهد شد».

وی، از سوی دیگر، با اشاره به مصاحبه روز دوشنبه اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روزنامه آرمان، اظهارات این مقام ایرانی درباره انتقال مهدی هاشمی، پسرش، از زندان به بیمارستان به دستور رهبر جمهوری اسلامی را رد کرد.

آقای دولت‌آبادی گفت: «دادستانی تهران پس از بررسی و کسب اطلاع از مقامات ذی‌ربط، این ادعا را کلا تکذیب می‌کند».

وی در ادامه با اشاره به اخبار منتشره در رسانه‌های عمومی در خصوص سفر برخی هنرپیشه‌ها و مدل‌های خارجی به ایران برای انجام عمل جراحی، این اخبار را مبنای اقدامات دادستانی در بررسی موضوع و تشکیل پرونده اعلام کرد.

او افزود: «اخیراً در برخی از سایت‌های خبری اعلام شد که یک زن مدل خارجی جهت انجام عمل جراحی وارد ایران شده که با پیگیری پلیس و دستور دادستانی فرد اقدام‌کننده دستگیر و در بازرسی از منزل متهم پنجاه بطری مشروبات الکلی کشف گردید».

دادستان تهران گفت: «انجام عمل جراحی زیبایی در ایران جرم نیست، اما ورود فردی که حسب گزارش‌های واصله در حوزه مدلینگ و امور «مبتذل» فعال بوده، جای بررسی دارد».

به گفته دادستان تهران «در تحقیقات صورت گرفته از متهم مشخص شد که شرکت‌هایی وجود دارد که افرادی را که از خارج به کشور وارد می‌شوند را هدایت و به این‌گونه مراکز معرفی می کنند».

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر سفر چند بازیگر خارجی فیلم‌های «پورن» به ایران در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است که معروفترین آنها، سفر کندی چارمز، مدل و بازیگر بریتانیایی بود.

این سفرها واکنش رسانه‌های اصولگرا را به دنبال داشت و آنها وزارت امور خارجه و اطلاعات را متهم کرده‌ا‌ند که «چرا فیلتر درستی برای ورود افراد خارجی به ایران ندارند».

وزارت خارجه ایران می‌گوید که سفر این افراد با نام دیگری صورت گرفته بود. حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و کنسولی این وزارتخانه، گفته است: «البته که چنین مواردی خیلی کم اتفاق می‌افتد و حتما در زمانی که ویزای الکترونیک راه‌اندازی شود طبیعی است که با چنین مواردی مواجه شویم».

XS
SM
MD
LG