لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۰

صولت مرتضوی، شهردار مشهد، «حکم انفصال از خدمت گرفت»


صولت مرتضوی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال ایران رئیس ستاد انتخابات ابراهیم رئیسی بود.
صولت مرتضوی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال ایران رئیس ستاد انتخابات ابراهیم رئیسی بود.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور از صدور حکم انفصال از خدمات دولتی برای صولت مرتضوی، شهردار مشهد، خبر داد و گفت اجرای این حکم به دلیل درخواست اعاده دادرسی متهم متوقف شده است.

فیاض شجاعی روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد صدور این حکم را بر مبنای ماده ۲ قانون دیوان محاسبات دانسته و گفته است: «شهرداری مشهد اجازه حسابرسی در خصوص عملکرد مالی را به حسابرسان نداده و اعلام کرد دیوان محاسبات در این زمینه صالح نیست».

به گفته آقای شجاعی، بر اساس قانون اگر هر کسی در روند رسیدگی کارشناسان و حسابرسان دیوان محاسبات مانع ایجاد کند این کار تخلف محسوب می‌شود و دیوان محاسبات می‌تواند رای به مجازات متخلفین دهد که حکم مذکور عبارت است از توبیخ کتبی تا انفصال متخلف از خدمت دولتی.

صولت مرتضوی شهردار مشهد و رئیس ستاد انتخابات ابراهیم رئیسی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال، در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم این خبر را تکذیب کرده و ‌گفته است: «خبر انفصال خدمت بنده صحت ندارد و متاسفانه در فضای مجازی برخی نشر اکاذیب کرده و اسناد محرمانه دیوان محاسبات را منتشر کرده‌اند».

آقای مرتضوی همچنین تاکید کرده که «حق شکایت از افرادی را که نشر اکاذیب کرده‌اند برای خود محفوظ می‌دانم».

با این همه شهردار مشهد گفته است که «مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر عدم اجازه ورود دیوان محاسبات به مباحثی که خارج از اصل ۵۵ قانون اساسی است» را به دیوان محاسبات استان «ابلاغ کردیم». وی همچنین گفته که از سوی دیوان محاسبات علیه او حکمی صادر شده که به آن اعتراض کرده است.

صولت مرتضوی پیش از این مسئولیت‌هایی مانند مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها و معاون سیاسی وزارت کشور ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد را برعهده داشته است.

XS
SM
MD
LG