لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

اعتراض وزیر بهداشت به اعلام خبر نامزدی خود در صداوسیما


وزیر بهداشت دولت حسن روحانی روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین، در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما به پخش نام و تصویر خود به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، در نامه‌ خود با اشاره به «گمانه‌زنی‌های غیر رسمی و بعضا هدفمند» به وسیله برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی درباره انتخابات ریاست جمهوری تاکیده کرد که «جز انجام مسئولیت خطیر حفظ و ارتقای سلامت هموطنان...» هدف دیگری ندارد.

وزیر بهداشت در این نامه که خطاب به علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما، نوشته، درخواست کرد که این رسانه تنها «اخبار صحیحی» را پخش کند که «منجر به حضور حداکثری مردم و انتخاباتی قانونمند و اخلاق محور شود».

پنج‌شنبه، اعلام احتمالی تصمیم نهایی ابراهیم رئیسی

در حالی که همچنان رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان خبرهایی از درخواست گروه‌های مختلف سیاسی از ابراهیم رئیسی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری منتشر می‌کنند، هنوز هیچ خبر رسمی از تصمیم نهایی وی منتشر نشده است.

قرار است جلسه هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین، تشکیل شود و حضور یا عدم حضور ابراهیم رئیسی به عنوان عضوی از این هیئت می‌تواند نشان‌دهنده تصمیم نهایی او باشد.

با این همه وب‌سایت خبری «آمدنیوز» به نقل از سخنگوی شورای نگهبان در این باره نوشت که تصمیم قطعی رئیسی روز پنج‌شنبه رسما در رسانه‌های خبری اعلام خواهد شد.

پیش از این روزنامه شرق اما روز جمعه را به عنوان روز اعلام نظر ابراهیم رئیسی اعلام کرده بود.

این روزنامه روز سه‌شنبه نوشت: «در حالی‌ که قرار است جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین، نام پنج گزینه نهایی خود را برای انتخابات اعلام کند، گفته شده که ابراهیم رئیسی روز ١٨ فروردین یعنی یک روز بعد، قرار است نظرش را مبنی بر ‌آمدن یا نیامدن اعلام ‌کند.»

ابراهیم رئیسی هنوز به درخواست‌های نامزدی خود پاسخ نداده است؛ با این حال به رغم سکوت آقای رئیسی، تحرک تبلیغاتی او بیش از سایر نامزدهای جریان‌های اصولگرا بوده و کارزاری با عنوان «رئیسی بیا» به منظور راضی کردن او برای حضور در این رقابت‌ها در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است.

ابراهیم رئیسی نیز سفرهایی به برخی مناطق از جمله استان خوزستان داشته است و بلافاصله پس از همین سفر او بود که «صدها تُن آرد» در این استان توزیع شد.

بنابر اعلام وزارت کشور، روز ۲۲ فروردین، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر و از همان روز نیز هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز می‌شود.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ انتخابات ریاست‌ جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG