لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۱

گروه حکومت اسلامی ۳۳ نفر را در سوریه «گردن زد»


همه کشته‌شدگان روز چهارشنبه که بزرگ‌ترین اعدام دسته‌جمعی گروه حکومت اسلامی در سال ۲۰۱۷ خوانده شده ۱۸ تا ۲۵ سال داشتند.
همه کشته‌شدگان روز چهارشنبه که بزرگ‌ترین اعدام دسته‌جمعی گروه حکومت اسلامی در سال ۲۰۱۷ خوانده شده ۱۸ تا ۲۵ سال داشتند.

سازمان «ناظر حقوق بشر سوریه» که در لندن مستقر است روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، گزارش داد که گروه حکومت اسلامی، داعش، روز چهارشنبه ۳۳ جوان سوری را در استان دیرالزور گردن زده است.

بنا بر این گزارش، همه ۳۳ فرد کشته‌شده روز چهارشنبه، که «بزرگ‌ترین اعدام دسته‌جمعی» گروه حکومت اسلامی در سال ۲۰۱۷ خوانده می‌شود ۱۸ تا ۲۵ سال سن داشتند.

چند عضو گروه ناظر حقوق بشر سوریه که توانسته‌اند اجساد را در بیابان‌های اطراف المیادین مشاهده کنند، می‌گویند که سر همه این اجساد از تن جدا بوده است.

به گزارش فعالان حقوق بشر سوریه، هیچ یک از اجساد تاکنون شناسایی نشده‌اند و مشخص نیست که آیا این افراد از اعضای گروه حکومت اسلامی بودند یا از نیروهای شبه نظامی وفادار به این گروه.

این احتمال نیز وجود دارد که این افراد زندانی‌های تحت اختیار گروه حکومت اسلامی بودند که به مجازات رسیده‌اند.

خبرگزاری‌ها می‌گویند دست‌کم ۳۳۰ هزار نفر در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند. این جنگ که اکنون وارد هفتمین سال پیاپی شده، با سرکوب اعتراضات عمدتاً مسالمت‌آمیز شهروندان سوری به حکومت بشار اسد، و فرو افتادن این کشور به درگیری‌های مسلحانه آغاز شد و با شکل‌گیری گروه‌هایی مانند «حکومت اسلامی» و شاخه‌های القاعده ادامه پیدا کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز ۱۳ فروردین اعلام کرد که بیش از ۱۳ میلیون شهروند سوریه نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و در سال جاری میلادی باید کمک‌هایی به ارزش هشت میلیارد دلار برای آنان فرستاده شود.

شمار شهروندان سوری نیازمند کمک هم‌اکنون ۶۰ درصد کل جمعیت آن کشور را تشکیل می‌دهد.

XS
SM
MD
LG