لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۶

وزیر خارجه روسیه: به حمله احتمالی آمریکا به سوریه پاسخ مناسبی می‌دهیم


وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اگر آمریکا علیه حملات شیمیایی احتمالی نیروهای دولتی سوریه اقدام به حمله پیشگیرانه کند، روسیه به آن «پاسخی مناسب» خواهد داد.

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه هفتم تیرماه در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد امیدوار است آمریکا از ارزیابی‌های اطلاعاتی خود در مورد اهداف دولت سوریه به‌ عنوان بهانه‌ای برای ایجاد «تحریک» در سوریه استفاده نکند.

کاخ سفید روز پنجم تیرماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بشار اسد در حال طرح‌ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر در سوریه است. ایالات متحده هشدار داده است که در صورت انجام چنین حمله‌ای، اسد «بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد».

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که آماده‌سازی‌های پیش از «حمله شیمیایی»، شبیه همان اقداماتی‌ است که پیش از حمله چهارم آوریل انجام شد.

با این همه جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه گفت به نظر می‌آید هشدار رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دولت سوریه مبنی بر خودداری از انجام حملات شیمیایی تأثیرگذار بوده است.

احتمال ملاقات پوتین و ترامپ در هامبورگ

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه همچنین گفت دیدار نکردن پوتین و ترامپ در حاشیه نشست سران گروه بیست «اقدام درستی نخواهد بود».

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، این اولین دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری آمریکا و روسیه محسوب خواهد شد.

اجلاس جی -۲۰ در روزهای هفتم و هشتم ژوئیه در شهر هامبورگ آلمان برگزار می‌شود. رهبران کشورهای قدرتمند اقتصادی در این اجلاس در مورد مبارزه با تروریسم، تغییرات آب‌وهوایی و تجارت آزاد گفت‌وگو خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG