لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۲

وکیل بهاره هدایت از «تعویق ۱۰ روزه» اجرای حکم او برای درمان خبر داد


بهاره هدایت اعلام کرده که بر اساس نظر پزشک معالج بخشی از سلول‌های داخل رحم او در «مراحل اولیه سرطان» قرار دارد
بهاره هدایت اعلام کرده که بر اساس نظر پزشک معالج بخشی از سلول‌های داخل رحم او در «مراحل اولیه سرطان» قرار دارد

وکیل بهاره هدایت،‌ زندانی سیاسی، می‌گوید موکلش در حال حاضر «با تعویق اجرای حکم» تا هشتم فروردین سال ۱۴۰۳ بیرون از زندان است و او به مرخصی نیامده است.

زهرا مینویی، وکیل دادگستری، روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «اگر ایشان به زندان بازگردند، این مدتی که بیرون بوده‌اند جزو حبس ایشان محسوب نمی‌شود، در حالی‌ که مرخصی جزو دوره حبس حساب می‌شود.»

خانم مینویی در ادامه گفت پس از اعزام این فعال سابق دانشجویی به بیمارستان برای جراحی، «به ما ابلاغیه تعویق ۱۰ روزه اجرای حکم جهت ادامهٔ درمان را دادند».

بهاره هدایت، زندانی سیاسی،‌ روز گذشته گفت بر اساس نظر پزشک معالج بخشی از سلول‌های داخل رحم او در «مراحل اولیه سرطان» قرار دارد.

صفحه اینستاگرامی منسوب به خانم هدایت روز جمعه، ۲۵ اسفندماه، به نقل از این فعال سیاسی که اکنون در بیرون از زندان به سر می‌برد نوشت: «پزشک معتمد پزشکی قانونی تجویز کرد که برای آزمایشات تکمیلی و طرح درمان مناسب باید بیرون از زندان تحت نظر باشم.»

به گفتهٔ خانم هدایت نظر درمانی پزشکان «برداشتن رحم است» که باعث می‌شود «آرزوی دیرینه» او برای بچه‌دار شدن تبدیل به یک «حسرت بربادرفته» ‌شود.

زهرا مینویی که وکالت ترانه علیدوستی را نیز بر عهده دارد در مورد پروندهٔ این بازیگر سینما و تلویزیون در دادسرای فرهنگ و رسانه نیز گفت که برای خانم علیدوستی «شش ماه قرار نظارتی صادر شده است».

خانم مینویی در ادامه با اشاره به اینکه این پرونده در ارتباط با پست اینستاگرامی ترانه علیدوستی دربارهٔ آرمیتا گراوند بود گفت که خانم علیدوستی نباید «در این ۶ ماه هیچ پستی با محتوای سیاسی و تشویش اذهان عمومی منتشر نکنند».

آرمیتا گراوند، دانش‌آموز نوجوان اهل کرمانشاه و ساکن تهران، پس از آن‌که روز نهم مهر سال جاری بدون بر سر داشتن حجاب اجباری وارد قطاری از متروی تهران شد، بی‌هوش شد و پس از گذشت حدود یک ماه که در کُما بود، جان باخت.

این وکیل دادگستری همچنین در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایلنا مورد پروندهٔ مهدی یراحی، خوانندهٔ معترض، گفت: «آقای یراحی هم با پابند بیرون از زندان هستند منتها ایشان هم محدوده عبورشان هزار متر است.»

او در ادامه گفت: «منتظر بودیم بخشنامهٔ مرخصی نوروز بیاید که ما بتوانیم برای ایشان چند روز مرخصی بگیریم که بتوانند بروند اهواز و پدر و مادرشان را ببینند.»

خانم مینویی ششم اسفند در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) در مورد پروندهٔ مهدی یراحی گفت که با توجه به «بیماری و نیاز به مراقبت‌های پزشکی، حبس یک ساله او تبدیل به مراقبت‌های الکترونیکی (پابند با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ متر) شده است.»

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ششم شهریور امسال و به دنبال انتشار ترانه‌ای با عنوان «روسریتو»، مهدی یراحی را بازداشت و او را به «تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام» متهم کرد.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری ایلنا و رادیو فردا؛پ.م/ع.م
XS
SM
MD
LG