لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۳

نیروی انتظامی تجمع روشن کردن شمع به یاد بکتاش آبتین را برهم زد


 تجمع در برابر بیمارستان و روشن کردن شمع به یاد بکتاش آبتین
تجمع در برابر بیمارستان و روشن کردن شمع به یاد بکتاش آبتین

گزارش ها حاکی است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، عصر شنبه، تجمع سوگواران بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ، در برابر بیمارستان ساسان تهران را بر هم زد.

کانون نویسندگان ایران روز شنبه در بیانیه‌ای کوتاه خبر داد که بکتاش آبتین، نویسنده و شاعر زندانی، در بیمارستان ساسان تهران جان باخته است. بکتاش آبتین در زندان به کرونا مبتلا شده بود و ماه گذشته برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند شماری از شهروندان برای سوگواری مرگ بکتاش آبتین تجمع کرده‌اند.

گزارش منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بیانگر آن است‌که با حضور گسترده نیروهای انتظامی در مقابل بیمارستان از ادامه این تجمع جلوگیری شده است.

در بخشی از این تجمع اکبر معصوم‌بیگی، عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان به ستایش از این زندانی عقیدتی پرداخت.

عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران گفت: «وقتی بکتاش در بیرون بود٬ شاهد پیکارهای گسترده‌اش با نیروهای استبدادی بودیم. وقتی پایش به زندان رسید فکر نکرد که باید فقط زندان بکشد. من بارها از خواستم که در عین این که شرف زندانی سیاسی را حفظ می‌کند، از خودش مراقبت کند.»

اکبر معصوم‌بیگی تصریح کرد، بکتاش آبتین «صراحتا به من گفت هرگز نمی‌توانم ببینم که زندانی را کتک می‌زنند و من ساکت بنیشیم و خاموش باشم.»

عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان در ادامه گفت، بکتاش آبتین «تا جان در بدن داشت برای آزادی کوشید و هرگز قدمی به پس نگذاشت این را نیروهای امنیتی به خوبی می دانند.»

بکتاش آبتین در دوران حبس خود در زندان دو بار به کرونا مبتلا شده و مورد رسیدگی قرار نگرفته بود.

این در حالی است سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده است که آزمایش کرونای بکتاش آبتین در زندان منفی بوده است.

سازمان زندان‌های و اقدامات تربیتی کشور در این بیانیه گفته است: بکتاش آبتین «در تاریخ ۱۴ آذرماه سال جاری با علایم سینوزیت به بهداری مراجعه و طبق تجویز پزشک داروی مربوطه را دریافت کرد.»

این بیانیه اضافه کرده است: «مراجعه بعدی وی به بهداری در روزهای ۱۵ و ۱۶ تاریخ مذکور نیز ادامه یافت. با این وجود جهت درمان دقیق‌تر مراحل غربالگی و تشخیص بیماری، انجام تست کرونا نیز از وی بعمل آمد که تست کرونا منفی اعلام شد. در ادامه به‌دلیل بروز برخی علائم بعدی، به تشخیص پزشک بیمارستان بازداشتگاه، جهت اقدامات بیشتر درمانی و تشخیص احتمال بیماری کرونا، نامبرده به بیمارستان طالقانی اعزام شد.»

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای حکومت جمهوری اسلامی را به قتل عامدانه بکتاش آبتین متهم کرده است.

در همین حال خانواده آبتین بکتاش در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مراسم خاکسپاری این شاعر و فیلمساز روز دوشنبه ۲۰ دی برگزار خواهد شد.

این بیانیه اضافه کرده است که ساعت دقیق مراسم و محل آن بعدا اعلام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG