لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۲

بانکوک، پرطرفدارترین مقصد گردشگری در جهان


معبد بودای زمردین در بانکوک
معبد بودای زمردین در بانکوک

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز چهارشنبه ۱۳ شهریور منتشر شد بانکوک، پایتخت تایلند، با برتری بر لندن و پاریس در سال‌های اخیر پرطرفدارترین مقصد گردشگری جهان بوده است. این موفقیت نگرانی‌های تایلند در مورد کاهش سفر خارجی‌ها به این کشور را کاهش خواهد داد.

بر اساس تحقیقی که شرکت اعتباری مسترکارد انجام داده است، شهر بانکوک برای چهارمین سال پیاپی با حدود ۲۲.۸ میلیون بازدیدکننده در سال در صدر این جدول قرار دارد.

پاریس و لندن هر یک با ۱۹.۱ میلیون بازدید کننده در مقام‌های دوم و سوم و دبی با ۱۵.۹ بازدیدکننده در سال در رتبه چهارم بوده است.

این پژوهش که با استفاده از اطلاعات گردشگری در بیش از ۲۰۰ شهر جهان انجام شده است، همچنین نشان می‌دهد که سنگاپور و کوآلالامپور، دو شهر دیگر آسیای جنوب شرقی به ترتیب در مقام‌های پنجم و ششم قرار دارند.

نیویورک، استانبول، توکیو و آنتالیا نیز در ترکیه در رتبه‌های هفتم تا دهم قرار دارند.

تعداد گردشگران خارجی که به ۲۰۰ مقصد توریستی مورد بررسی در این گزارش سفر کرده‌اند طی ۱۰ سال اخیر ۷۶ درصد افزایش یافته است.

با وجودی که بانکوک طی سال‌های اخیر در صدر این جدول بوده تعداد گردشگران خارجی که به تایلند سفر می‌کنند در فاصله ماه مه سال گذشته تا ماه مه امسال حدود یک درصد کاهش نشان می‌دهد. درآمد جهانگردی حدود ۱۲ درصد اقتصاد تایلند است.

کاهش رشد اقتصادی چین و سانحه قایق مسافربری سال گذشته باعث شده که میزان سفر گردشگران چینی به تایلند در نیمه اول سال جاری کاهش یابد. اما افزایش سفر گردشگران هندی به تایلند تا حدی این کاهش را جبران کرده است.

رئیس اداره جهانگردی تایلند به خبرگزاری رویترز گفت پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ میلیون گردشگر هندی به این کشور سفر خواهند کرد.

در ماه اوت دولت تایلند معافیت از پرداخت ۶۵ دلار هزينه اخذ روادید هنگام ورود به این کشور برای اتباع چین و هند را تمدید کرد.

مدیر یک هتل زنجیره‌ای در تایلند گفت با توجه به رشد طبقه متوسط و افزایش ثروت مردم و در عین حال گسترش فعالیت خطوط هوایی ارزان‌قیمت سفر به کشورهای خارجی ارزان‌تر شده است.

او افزود: «با توجه به اینکه در حال حاضر فقط ۱۰ درصد مردم چین گذرنامه و امکان سفر خارجی دارند بازار جهانگردی این کشور هیچگاه کاهش نخواهد یافت.»

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ ش.ر / پ.پ
XS
SM
MD
LG