لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۸

بنی تمیم، جایگزین رسول خادم در راس فدراسیون کشتی


حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی
حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی

در پی استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، وزیر ورزش و جوانان حمید بنی تمیم را به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب کرد.

بنی تمیم پیش از این به عنوان نایب رییس فدراسیون کشتی فعالیت می‌کرد و سابقه دبیری فدراسیون را هم در کارنامه دارد.

او پس از کناره‌گیری خادم از سمت نایب رییسی استعفا داده بود اما اینک با حکم مسعود سلطانی‌فر تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون، وظیفه سرپرستی را به عهده خواهد داشت.

فرنگی‌کار سابق استان خوزستان، عنوان قهرمانی سال ۲۰۰۴ دانشجویان جهان به میزبانی لهستان را در کارنامه دارد.

سال ۲۰۰۶ در قزاقستان روی سکوی سوم از وزن ۵۵ کیلوگرم بزرگسالان آسیا ایستاد. پیشتر در بازی‌های آسیایی بوسان هم عضو تیم ملی ایران بود.

پس از استعفای قبلی رسول خادم هم که ۴۳ روز طول کشید، بنی تمیم مسئولیت اداره فدراسیون را به عهده گرفت.

در آن مقطع، خادم وزارت ورزش را به بی توجهی نسبت به کشتی و قهرمانان این رشته ورزشی متهم می‌کرد.

پایگاه خبری وزارت ورزش هم به نقل از بنی تمیم نوشت: «سلطانی‌فر بارها در رویدادهای مختلف در دیدار با قهرمانان کشتی حضور داشته‌ و پیام‌های تبریک ایشان برای موفقیت‌های ورزش کشتی، مایه دلگرمی است.»

بنی تمیم با تکذیب این مصاحبه، در سایت فدراسیون کشتی گفت: «متاسفانه صحبت‌های من از سوی وزارت ورزش به صورت گزینشی انعکاس داده شده و کاملاً یکطرفه تنظیم شده. گلایه‌ها و خواسته‌های ما در آن انعکاس نیافته. این رفتارها نه به سود ورزش است نه کشتی.»

او که حالا بار دیگر به صورت موقت، مسئولیت پر افتخارترین ورزش ایران را به عهده گرفته است، می‌گوید: مهم‌ترین اولویت من فراهم آوردن حضور پرقدرت کشتی ایران در المپیک توکیو است.

سایت وزارت ورزش به نقل از بنی تمیم نوشت: با توجه به تقویمی که تدوین شده، اگر حتی ۱۰ روز در این سمت باشم، رویکرد برنامه‌ها به سمت المپیک خواهد بود. در اسرع وقت هم مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی را فراهم خواهیم کرد.

در حالی که خبر احتمال لغو اعزام تیم ملی امید ایران به مسابقات جهانی بخارست به خاطر مشکلات ارزی منتشر شده است، بنی تمیم گفت: «با مساعدت وزارت ورزش و با تامین هزینه‌های ارزی و ریالی، امیدهای ایران به مسابقات جهانی رومانی اعزام خواهند شد.»

آیا مربیان تیم‌های ملی تغییر خواهند کرد؟ بحث حضور حمید سوریان یا بازگشت محمد بنا در کشتی فرنگی و استفاده از اکبر فلاح در کشتی آزاد مطرح شده است.

بنی تمیم درباره تغییرات احتمالی گفت: در این زمینه به سرعت تصمیم نمی‌گیریم و در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد. امیدوارم بتوانم این مسئولیت سنگین را به خوبی انجام دهم و توقعات مردم را از کشتی برآورده کنم.

XS
SM
MD
LG