لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

بهترین خطوط هوایی جهان در سال ۲۰۱۸


خط هوایی سنگاپور با کنار زدن خط هوایی قطر بهترین خط هوایی جهان در سال ۲۰۱۸ شد.

در آخرین رده‌بندی «اسکای ‌ترکس»، شرکت هوایی سنگاپور بهترین خط جهان در سال ۲۰۱۸ شده است. شرکت سنگاپور ایرلاینز که در سال‌های اخیر همیشه جزو بهترین خطوط هوایی جهان بوده، توانسته است با طراحی آرامش‌ بخش فضای سرنشین و کترینگ عالی با تنوع غذایی بالا که شامل غذاهای مختلف شرق آسیا است، عملکرد بهتری در مقایسه با خطوط عربی داشته باشد.

شرکت سنگاپور ایرلاینز در سال ۱۹۴۷ توسط شرکت مالایَن ایرویز تأسیس شد. قطب این شرکت هواپیمایی، فرودگاه چانگی سنگاپور است.

این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم سنگاپور است، طی پنج سال اخیر بیش از ۸۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. این شرکت هم اکنون جزو پنچ شرکت بزرگ هوایی جهان محسوب می‌شود.

مهمانداران خطوط هوایی سنگاپور
مهمانداران خطوط هوایی سنگاپور

پس از سنگاپور ایرلاین، شرکت قطر ایر قرار داد. این شرکت چند سالی است که توانسته جزو بهترین خطوط هوایی جهان شود و در سال ۲۰۱۷ هم بهترین خط هوایی جهان شده بود. این شرکت رقابت تنگاتنگی با شرکت‌های هوایی در امارات متحده عربی مخصوصا امارات و التحاد دارد.

سومین خط هوایی جهان امسال آل نیپون ژاپن است. شرکت‌های ژاپنی در سه سال اخیر رشد کیفیت قابل توجهی داشته‌اند. این شرکت از اولین استفاده‌کنندگان هواپیمای بسیار پیشرفته بوئینگ ۷۸۷ در جهان است.

شرکت هوایی امارات در مکان چهارم این لیست قرار دارد. این شرکت همیشه در ۱۰ سال اخیر در بین بهترین خطوط هوایی جهان بوده است.

هم اکنون قطر و امارات متحده عربی با توسعه خطوط هوایی و توسعه زیرساخت‌های بسیار قوی به ویژه فرودگاه‌های مدرن، به کانون پروازی و ترانزیتی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده‌اند. فرودگاه بین‌المللی دبی به تنهایی در سال توان پذیرش ۷۰ میلیون نفر مسافر را دارد. این در حالی است که، برای نمونه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تنها می‌تواند سالی هشت میلیون نفر مسافر را پذیرش کند.

مدیرعامل قطر ایرویز (وسط) در حال بازدید از یکی از هواپیماهای این شرکت
مدیرعامل قطر ایرویز (وسط) در حال بازدید از یکی از هواپیماهای این شرکت

امارات ایر یکی از بهترین بخش‌های فرست کلاس و بیزنس کلاس جهان را دارد و در این بخش به طور مستقیم با خط دیگر کشور امارات، یعنی شرکت الاتحاد رقابت می‌کند.

شرکت تایوانی اِوا، در مکان پنجم قرار دارد. این خط هوایی یکی از امن‌ترین خطوط هوایی جهان است. شرکت هواپیمایی اِوا ایر در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد و هم اکنون به بیش از ۷۳ نقطه در جهان پرواز دارد. این شرکت یکی از پرسودترین خطوط هوایی جهان است و در سال ۲۰۱۷ بیش از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سود خالص داشته است.

این خط هوایی در مجموع ۷۴ فروند هواپیما دارد و نسبت به خطوط هوایی مانند قطر یا امارات بسیار کوچکتر است اما کیفیت خدمات این شرکت سبب شده در مکان پنجمین خط هوایی جهان قرار گیرد. مسافران با این خط توانسته‌اند در سال گذشته سفر امن و راحت را با نرخ مناسب تجربه کنند.

در مکان ششم شرکت کتی پسفیک قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۴۶ راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۱۶۸ مقصد که در ۴۲ کشور هستند پرواز دارد. این شرکت به طور متوسط سالیانه ۳۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. خدمات این شرکت هم لوکس است و هم سعی می‌کند در پروازهای خود حس حال شرق آسیا را به مسافران منتقل کند.

در میان شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، لوفت‌هانزا تنها شرکتی است که توانسته در میان ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان جا بگیرد
در میان شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، لوفت‌هانزا تنها شرکتی است که توانسته در میان ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان جا بگیرد

شرکت آلمانی لوفت‌هانزا تنها شرکت از اروپا و آمریکاست که توانسته در میان ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان جای گیرد. این شرکت در سال ۱۹۵۳ تأسیس شد و هم اکنون به بیش از ۲۲۰ مقصد در نقاط مختلف جهان پرواز دارد. ناوگان این شرکت هم ۲۸۰ فروند هواپیما دارد که از نظر مدل یکی از متنوع‌ترین خطوط هوایی جهان است. درآمد این شرکت در سال بیش از ۳۵ میلیارد یورو است.

شرکت هوایی هاینان ایرلاینز چین توانسته است در مکان هشتم قرار بگیرد. این پیشرفت بزرگی برای خطوط هوایی چین است؛ چرا که بیشتر خطوط هوایی چین از نظر سرویس‌دهی بسیار اوضاع نامناسبی داشته‌اند. این شرکت در سال ۱۹۸۹ تأسیس شده و هم اکنون به بیش از ۹۰ نقطه در جهان پرواز دارد. این شرکت ۲۰۹ هواپیما در ناوگان خود دارد و یکی از اولین شرکت‌هایی است که سفارش اولین هواپیمای چینی کوماک سی ۹۱۹ را داده است.

شرکت هوایی گارودا ایندونزیا از اندونزی و شرکت هوایی تای ایر از تایلند در مکان‌های نهم و دهم رده‌بندی «اسکای ‌ترکس»، قرار دارند.

XS
SM
MD
LG