لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۴

جو بایدن: خطر کرونا هنوز برطرف نشده و «زمستانی بسیار سیاه» پیش روی آمریکا است


جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، در سخنرانی روز دوشنبه ۱۹ آبان خود در ایالت دِلِور، با تاکید بر این‌که توزیع گسترده واکسن کرونا امری زمان‌بر است، بار دیگر از شهروندان این کشور خواست برای نجات جان خود و هم‌وطنان‌شان ماسک زدن را جدی بگیرند.

آقای بایدن گفت که استفاده از «ماسک بیانیه سیاسی نیست» اما روش خوبی برای شروع همیاری و همکاری در کل کشور است.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با تاکید بر حفظ اتحاد میان شهروندان این کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت هدف از زدن ماسک، بازگشت هر چه سریع‌تر به «زندگی عادی» است و نه «سخت‌تر کردن زندگی» برای مردم.

آقای بایدن که در مجامع عمومی در اغلب مواقع با ماسک ظاهر شده است، اظهار داشت که حتی با وجود انتشار خبر امیدبخش تولید موفقیت‌آمیز واکسن کرونا، «مهم‌ترین راه پیشگیری از شیوع این ویروس، زدن ماسک است».

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن کرونا تولیدی این شرکت تا بیش از ۹۰ درصد انسان را در مقابل ویروس کرونا ایمن می‌کند.

این شرکت قصد دارد که در روزهای آینده درخواست جواز تولید را به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا ارائه دهد.

آقای بایدن همچنین هشدار داد که تا پیش از توزیع گسترده واکسن، احتمال دارد ۲۰۰ هزار نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند.

او تاکید کرد که خطر هنوز برطرف نشده و «زمستانی بسیار سیاه» پیش روی آمریکا است.

رئیس‌جمهوری منتخب همچنین گفت که می‌کوشد تا پیش از ورود رسمی به کاخ سفید در تاریخ بیستم ژانویه، اقدام‌های عمومی لازم برای مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ را مدیریت کند.

آقای بایدن وعده داد که دولت آینده تلاش می‌کند واکسن کرونا به صورت رایگان در اختیار همه مردم آمریکا قرار بگیرد و وسایل حفاظتی بیشتری برای کارکنان بخش‌های درمانی فراهم آورد.

منابع: اسکای‌نیوز، گاردین و رادیو فردا/ش.ر/ک.ر
XS
SM
MD
LG