لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۴

برادر مالک متروپل آبادان در پی شلیک ضاربان «ناشناس» کشته شد


تصویری از ویدئوی منتشر شده در ایرنا از پیکر بیهوش مجید عبدالباقی پس از تیراندازی در روز شنبه
تصویری از ویدئوی منتشر شده در ایرنا از پیکر بیهوش مجید عبدالباقی پس از تیراندازی در روز شنبه

رسانه‌های ایران بعد از ظهر شنبه یکم مردادماه از سوءقصد به جان مجید عبدالباقی، برادر مالک برج فروریخته متروپل در آبادان، و کشته شدن او در جریان این تیراندازی خبر دادند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، به نقل از رئیس بیمارستان نفت آبادان نوشت که اقدامات پزشکی برای نجات جان مجید عبدالباقی به علت شدت جراحت «بی‌نتیجه» بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیقات برای شناسایی افرادی که به سمت مجید عبدالباقی شلیک کرده‌اند آغاز شده است.

در ویدئویی که خبرگزاری ایرنا منتشر کرد، نشان می‌دهد که برادر مالک متروپل ظاهرا در پارکینگ یک واحد مسکونی هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.

رسانه‌های ایران از جمله خبرگزاری مهر ویدئویی را از لحظه تیراندازی سرنشینان یک خودرو به مجید عبدالباقی منتشر کرده‌اند که در توییتر نیز بازنشر شده است.

برج متروپل آبادان با وجود هشدارهای پیاپیِ چندماهه درباره عدم استحکام ساختمان به دلیل تخلفات صورت‌گرفته در ساخت آن، روز دوم خرداد به‌ طور ناگهانی فرو ریخت و ۴۳ نفر را کشت که از میان آن‌ها ۱۶ نفر از جمله کارگران حاضر در ساختمان بودند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حسین عبدالباقی، مالک متروپل آبادان، در جریان ریزش برج «کشته» شده است.

این ساختمان ۹ طبقه تجاری، پزشکی، اداری در فضایی با بیش از شش هزار مترمربع توسط هلدینگ عبدالباقی در سال ۱۳۹۸ ساخته و از سوی استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود.

در حالی که مقام‌های قضایی پیش از این از بازداشت ۲۳ تن در این ارتباط خبر داده‌ بودند، مرکز رسانه قوه قضائیه به‌تازگی اعلام کرد که برای ۲۰ نفر در این پرونده، کیفرخواست صادر شده و همه این افراد در بازداشت به سر می‌برند.

بنابر گزارش این نهاد رسمی در واقع ۲۱ نفر در این پرونده مقصر شناخته شده بودند که یکی از آن‌ها حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل، بود.

با این حال، در بخشی از کیفرخواست صادر شده آمده است که با توجه به «کشته‌ شدن» مالک ساختمان و بر طبق تبصره ۱ ماده ۸۵ قانون آئین دادرسی کیفری، «درخواست پرداخت دیه به نسبت تقصیر از دادگاه» شده است.

پیش از این نیز کریم حسینی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ریزش سازه متروپل را «نمادی از عدم مدیریت صحیح و بلکه سیستم مدیریتی همراه با رانت و تخلف» عنوان کرده بود که «در این اتفاق خود را نشان داد».

فرو ریختن برج متروپل منجر به بروز اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف استان خوزستان و دیگر استان‌ها به «بی‌کفایتی و فساد» مدیران شهری و استانی و کشوری شد. معترضان در برخی تجمعات شعارهایی علیه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای» هم سر دادند.

برخورد نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان همچون دیگر اعتراض‌ها سرکوب و خشونت بود.

با استفاده از گزارش‌های خبری ایرنا، مهر، توئیتر و گزارش‌های پیشین رادیو فردا/ آ.ت./ س.ن.
XS
SM
MD
LG