لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۸

سریع‌ترین خودروی جهان در سال ۲۰۱۸


شرکت بوگاتی دوباره سریع‌ترین خودروی جهان را معرفی کرده است. بوگاتی دیوو خودرویی که با توجه به وزن سبک ترش نسبت به بوگاتی شیرون سریع‌ترین خودرو جهان است.

سوپر اسپرت جدید بوگاتی با نام دیوو (Divo)، گران‌تر از بوگاتی شیرون است و حدود شش میلیون دلار قیمت دارد.

این خودرو بر اساس پلتفرم بوگاتی طراحی شده است و مهندسان با استفاده از مواد جدید آن را ۳۵ کیلوگرم سبک‌تر از شیرون ساخته‌اند. این عامل سبب می‌شود این خودرو با توجه به قدرت موتور یکسان با شیرون به دلیل وزن کمتر، سرعت بیشتری داشته باشد و سریع‌ترین خودروی جهان شود. البته سرعت این خودرو محدود شده است و در نسخه‌ای که به مشتریان عرضه می‌شود این خودرو سرعت کمتری نسبت به شیرون دارد.

خودرو دیوو نسبت به بوگاتی شیرون با وجود قدرت و سیستم فنی مشابه اما ظاهر متفاوتی دارد. ظاهری که این خودرو را عضلانی‌تر و وحشی‌تر نشان می‌دهد.

چندین سال است شرکت بوگاتی با محصولات خود سریع‌ترین خودروهای جهان را می‌سازد. ابتدا این شرکت با بوگاتی ویرون و با رسیدن به سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را شکست و پس از آن با ظهور شیرون این روند را ادامه داد.

بوگاتی شیرون با قدرت موتور باور نکردنی نزدیک به هزار و پانصد اسب بخار که قدرتی معادل دو خودرو فورمول یک و ۱۵ خودروی سواری معمولی است؛ می‌تواند طی مدت حدود دو و نیم ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و طی مدت ۱۵ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. سرعت نهایی این خودرو حدود ۴۲۰ کیلومتر در ساعت است.

بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون را می‌توان فرزند بوگاتی ویرون یکی از پنج خودرو سریع دنیا دانست. ولی فرزند این بار از پدر حدود ۲۹۵ اسب بخار قدرت بیشتری در موتورش تولید می‌کند.

مهندسی موتور شرکت بوگاتی که زیر مجموعه فولکس واگن است بی نظیر است. این شرکت با ترکیب دو موتور V شکل یک موتور W شکل را پدید آورده است. با این معماری جدید بوگاتی توانسته است ۱۶ سیلندر را در فضای مناسبی جانمایی کند.

در بوگاتی دیوو نسبت به شیرون طراحی آیرودینامیکی هم بهبود یافته است. برخی رسانه‌ها از همکاری مهندسان آیرودینامیک صنایع هوا فضا در طراحی سقف دیوو خبر داده‌اند که سبب می‌شود هدایت هوا بر روی سقف بهتر انجام شود که سبب پایداری بیشتر خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود.

دیوو

بال استفاده شده در عقب خودرو هم حدود ۲۳ درصد پهنای بیشتری نسبت به شیرون دارد که سبب می‌شود با اصلاح جریان هوا در سرعت بالا، پایداری خودرو افزایش یابد. بزرگ شدن بال عقب، در ترمز‌گیری هم با تغییر زاویه می‌تواند کمک بیشتری برای متوقف شدن خودرو کند. شتاب منفی خودرو در هنگام توقف با سیستم‌های ترمز جدید و ترکیب با طراحی جدید بال عقب در این خودرو افزایش یافته است.

این خودرو با موتور هزارو پانصد اسب بخاری خود حدود هزار و ۹۹۶ کیلوگرم وزن دارد این در حالی است که وزن شیرون بیش از دو هزار کیلوگرم است. مهندسان بوگاتی توانسته‌اند با جایگزینی فیبرکربن با برخی قطعات، وزن دیوو را تا هزار و ۹۹۶ کیلوگرم کاهش دهند.

۱۶۰۰ نیوتون متر گشتاور این خودرو به وسیله یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند.

سرعت نهایی این خودرو اعلام نشده ولی مشخص است این سرعت بیشتر از ۴۲۰ کیلومتر در ساعت بوگاتی شیرون است اما مهندسان بوگاتی برای مصرف کنندگان سرعت دیوو را در حد ۳۸۰ کیلومتر در ساعت تعیین کرده‌اند.

این خودرو حدود شش میلیون دلار قیمت دارد. از این خودرو تنها ۴۰ دستگاه فروخته شده است.

شرکت بوگاتی یک شرکت خودروساز فرانسوی است، که در سال ۱۹۰۹ در شهر آلزاس، توسط یک طراح و صنعت‌گر ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی تحت نام بوگاتی تاسیس شد.

این شرکت که به دلیل تولید خودروهای لوکس در جهان مشهور بود در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد، سپس در سال ۲۰۰۰ مشهور‌ترین خودروی خود را با نام بوگاتی ویرون را تولید کرد.

XS
SM
MD
LG