لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۶

استعفای سه خبرنگار «سی ان ان» به دنبال انتشار یک گزارش نادرست درباره ترامپ


در پی انتشار مقاله‌ای نادرست در خصوص روابط مالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه، سه خبرنگار برجسته شبکه خبری سی. ان. ان، استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش واشنگتن پست، این مقاله، به نقل از یک منبع ناشناس،ادعا می‌کرد که کمیته تحقیقاتی سنای آمریکا در خصوص نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حال تحقیق در مورد یک قرارداد ده میلیارد دلاری بین آنتونی اسکاراموچی، سرمایه‌دار آمریکایی و یکی از نزدیکان دونالد ترامپ، است.

توماس فرانک، نویسنده این مقاله نوشته بود که اسکراموچی چند روز قبل از مراسم تحلیف ترامپ با کیریل دمیترییف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه(RDIF) دیدار داشته است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، رسانه‌های محافظه کار آمریکایی، سی .ان. ان را به نشر اخبار جعلی متهم کردند. آنتونی اسکاراموچی در تویتر نوشت که «من کار اشتباهی نکردم. آنها (رسانه‌ها) دوست دارنند که به طرفداران وفادار رئیس جمهور ضربه بزنند.»

پس از آنکه مشخص شد خبر اشتباه است، سی‌.ان.‌ان در یادداشتی اعلام کرد که این خبر بر طبق استانداردهای این رسانه تدوین نشده است و آنها از آقای اسکاراموچی معذرت خواهی و این مقاله را از وب‌سایت حذف می‌کنند.

در پی این معذرت خواهی،توماس فرانک، نویسنده مقاله،اریک لیخبلات، ویراستار مقاله و همینطور لکس هاریس، ویراستار ارشد بخش تحقیقی سی‌.ان.‌ان استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، پس از انتشار این یادداشت، اسکاراموچی در تویتی نوشت که «سی ان ان» کار درستی کرده است و او معذرت خواهی این شبکه را می‌پذیرد. البته به گزارش نیویورک پست، حالا تیم حقوقی وی، در پی شکایتی ۱۰۰ میلیون دلاری از شبکه سی‌. ان. ان. هستند.

دونالد ترامپ هم، که مدت‌هاست برخی از شبکه‌های خبری را متهم به نشر اخبار جعلی می‌کند،‌ از این فرصت برای حمله مجدد به رسانه‌ها استفاده کرد و گفت حالا تکلیف بقیه رسانه‌ها مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست و ...«که همه آنها جعلی هستند» چه می‌شود؟

برخی از این رسانه ها از جمله نیویورک تایمز بارها متهم شدند که موضعگیری جانبدارانه ای علیه دونالد ترامپ داشتند.

شبکه سی.ان.ان. چند وقتی است که به خاطر موضع‌گیری‌های خصمانه برخی از کارکنان و خبرنگارانش بر علیه دولت آقای ترامپ زیر فشار است. چندی قبل، کتی گریفین، که یک کمدین است، به خاطر انتشار عکسی با سر بریده ترامپ از این شبکه اخراج شد. خانم گریفین از این عمل خود عذرخواهی کرد.

XS
SM
MD
LG