لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

کانادا می‌گوید از حمله به رفح «وحشت‌زده» شده است؛ افزایش شمار ویزا برای فلسطینی‌ها


ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا
ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا

کانادا روز دوشنبه اعلام کرد برای ۵ هزار فلسطینی ساکن غزه ویزا صادر خواهد کرد که بسیار بیشتر از تعدادی است که در ابتدا وعده داده بود و گفت که از حمله هوایی اسرائیل به رفح که به مرگ ۴۵ نفر انجامید، «وحشت‌زده» شده است.

کانادا در ماه دسامبر گذشته وعده بود که در چارچوب برنامه ویژه‌ای برای هزار نفر از بستگان شهروندان کانادایی که در نوار غزه به‌سرمی‌برند، ویزای اقامت موقت صادر می‌کند، اما اکنون این تعداد را به پنج برابر افزایش داده است.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، گفت: «اگرچه خروج از غزه فعلا ممکن نیست، اما این شرایط هر زمان ممکن است که تغییر کند. با افزایش تعداد ویزاها، آماده‌ایم تا در صورت تحول در شرایط به شمار بیشتری از مردم کمک کنیم.»

سخنگوی آقای میلر نیز خبر داد که برای ۴۴۸ ساکن غزه ویزای اقامت موقت در کانادا صادر شده که ۲۵۴ مورد آن ارتباطی با این برنامه ویژه ندارد و ۴۱ نفر هم تاکنون به کانادا آمده‌اند.

همچنین ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، در بیانیه‌ای گفت: «ما از حملاتی که به کشته شدن فلسطینی‌های غیرنظامی در رفح انجامید وحشت‌زده شدیم» و اضافه کرد که کانادا از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کند.

وزیر خارجه کانادا سپس با تکرار سخنان رهبران جهان که خواستار پایان تهاجم نظامی اسرائیل شده‌اند، گفت: «این سطح از رنج انسانی باید به پایان برسد.»

کانادا بارها از درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه از جمله در سازمان ملل متحد حمایت کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته است که قصد ارتش اسرائیل از این حمله به رفح وارد آوردن تلفات به غیرنظامیان نبود اما «به طرز تراژیکی دچار اشتباه شد». ارتش اسرائیل نیز که به دنبال نابودی گروه افراطی حماس است وعده داده که دراین‌باره تحقیق می‌کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG