لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۳

اعتراض‌‌ علی مطهری به لغو برنامه کارلوس پویول در تلویزیون ایران


برخی از رسانه‌ها موهای بلند کارلوس پویول را دلیل لغو برنامه او در تلویزیون ایران عنوان کرده‌اند
برخی از رسانه‌ها موهای بلند کارلوس پویول را دلیل لغو برنامه او در تلویزیون ایران عنوان کرده‌اند

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، لغو برنامه کارلوس پویول، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا، در شبکه سه تلویزیون ایران را «نشانه حکومت ملوک‌الطوایفی» و یا «فرمانبری» صدا و سیما از بیرون از این سازمان دانست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای مطهری روز شنبه دوم تیر در نامه‌ای به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما، تاکید کرد که «توجیه این خطا با صرفه‌جویی در هزینه، آن هم هزینه‌ای که توسط بخش خصوصی پرداخت شده بود قابل قبول نیست».

وی لغو این برنامه پس از حضور کارلوس پویول در تهران و اعلام قبلی آن را «خلاف عقل و اخلاق» خواند.

آقای مطهری به افراد یا نهادهایی که به گفته او، «دستور» لغو برنامه کارلوس پویول را صادر کرده‌اند، اشاره‌ای نکرده است.

درهمین حال نایب رئیس مجلس در این نامه با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه او تنها رئیس صدا و سیما را منصوب می‌کند و «در مدیریت آن دخالتی ندارد»، خواستار«اقتدار» بیشتر آقای عسکری شد.

وی همچنین از رئیس سازمان صدا و سیما خواست که تحت تأثیر «فشارهای داخل و خارج» از این نهاد قرار نگیرد.

قرار بود که کارلوس پویول مهمان ویژه برنامه عادل فردوسی‌پور، مجری مشهور برنامه‌های ورزشی، در شب بازی ایران و اسپانیا باشد اما آقای فردوسی‌پور بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که علی‌رغم حضور آقای پویول درتهران، این برنامه لغو شده است.

این اتفاق بازتاب گسترده‌ای داشت و برخی از رسانه‌ها موهای بلند این بازیکن را دلیل لغو این برنامه اعلام کردند. در عین حال برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز لغو برنامه کارلوس پویول را مرتبط با تصمیمات مدیر جدید شبکه سه تلویزیون ایران دانستند. علی فروغی که دراردیبهشت ماه رئیس شبکه سه تلویزیون ایران شد، پیش از این رئیس سازمان بسیج صدا و سیما بود.

با این حال مرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صدا و سیما، گزارش‌ها درباره لغو برنامه این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا به دلیل موهای بلندش را تکذیب کرد.

وی گفت که بعد از «حاشیه‌های» حضور لوئیس فیگو، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال، در این برنامه تلویزیونی، رئیس شورای ورزش سیما دعوت از کارشناسان خارجی و «پرداخت چند صد میلیونی» به آنان را حتی اگر با حمایت بخش خصوصی باشد ا ممنوع اعلام کرده است.

براساس گزارش روزنامه جام جم، قرار بوده که کارلوس پویول برای حضور دراین برنامه ششصد میلیون تومان دریافت کند.

پس از حضور لوئیس فیگو، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال و مرد سال ۲۰۰۱ فوتبال جهان در برنامه‌ای با مجری‌گری عادل فردوسی پور، رسانه‌ها خبر داده بودند که حامی مالی این برنامه صد هزار یورو معادل پانصد میلیون تومان به او پرداخت کرده است.

علی مطهری دراین نامه همچنین بدون اشاره به جزئیات نوشت که دلیل پخش نشدن مصاحبه ناصر ملک مطیعی هم یک «دستورناگهانی» از بیرون صدا و سیما بوده است.

سال گذشته دو برنامه «دورهمی» و«من و شما» مصاحبه‌هایی را با ناصر ملک‌مطیعی، بازیگر قدیمی سینمای ایران، که در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب پنجاه و هفت ممنوع التصویر شده بود ضبط کردند اما این مصاحبه‌ها پخش نشدند. مراسم تشییع پیکرآقای ملک مطیعی صبح روز یکشنبه ششم خرداد، با حضور گسترده هنرمندان و مردم و با شعارهای اعتراضی علیه صدا و سیما در خانه سینما برگزار شد.

براساس گزارش‌های خبرگزاری ایسنا، روزنامه جام جم، وبسایت تابناک، شبکه‌های مجازی و رادیو فردا؛ ا.م/س.ن
XS
SM
MD
LG