لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۱

سیل بی‌سابقه در چین تولید و انتقال وسایل مقابله با کرونا را مختل کرد


در فصل تابستان و تحت تاثیر باران‌های موسمی شدید معمولا در مناطق مختلف چین سیل جاری می‌شود
در فصل تابستان و تحت تاثیر باران‌های موسمی شدید معمولا در مناطق مختلف چین سیل جاری می‌شود

بر اثر جاری شدن سیل شدید در چین که طی چند دهه اخیر بی‌سابقه است تولید و انتقال وسایل ضروری برای مقابله با ویروس کرونا از جمله پوشش حفاظتی شخصی مختل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز همزمان با جاری شدن سیلاب شدید در شهر ووهان و ایالت‌های آنهویی، جیانگیئی و چجیانگ هشدار قرمز اعلام شده است.

مقامات شهر ووهان که کانون اولیه شیوع ویروس کرونا بود همزمان با بالا آمدن سطح آب رودخانه یانگ تسه به ساکنان منطقه هشدار داده‌اند.

در فصل تابستان و تحت تاثیر باران‌های موسمی شدید معمولا در مناطق مختلف چین سیل جاری می‌شود. ولی با توجه به نیاز بسیاری از کشورهای جهان به محصولات چینی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا امسال اختلال ناشی از سيل در کشورهای دیگر نیز احساس خواهد شد.

مدیر یک شرکت آمریکایی فروشنده پوشش و ماسک‌های پزشکی که محصولات آن در ووهان تولید می شود گفت:«این وضعیت مشکل دیگری برای انتقال وسایل حفاظتی به آمریکا ایجاد کرده و سیل و پیامد‌های آن در بدترین زمان ممکن روی می‌دهد. »

او افزود:«حداقل تا یک هفته دیگر نخواهیم توانست این کالاها را از چین به آمریکا منتقل کنیم و این اختلال ممکن است چند هفته طول بکشد.»

شهر شیانتائو در غرب ووهان مرکز اصلی تولید الیافی است که برای ساخت روپوش‌های حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرید. حدود یک سوم از تمامی این الیاف صادراتی چین در این شهر تولید می‌شود.

با تداوم بارندگی و افزایش دامنه سیل مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

سطح آب در سد بزرگ سه دره روی رودخانه یانگ تسه حدود ۱۰ متر بالاتر از سطح هشدار است و هر ثانیه هزاران متر مکعب از آب سیلاب‌های منطقه وارد آن می شود.

در دریاچه پویانگ در ایالت جیانگشی که آب‌های سرریز شده رودخانه یانگ تسه به آن می ریزد نيز سطح آب ۲.۵ متر بالاتر از سطح هشدار است. وسعت آن به دليل سیل حدود ۲ هزار کیلومتر مربع افزایش یافته و بخش هایی از شهرهای اطراف آن زیر آب رفته است.

در دریاچه تای در نزدیکی شانگهای نیز هشدار قرمز اعلام شده و سطح آب حدود یک متر بالاتر از سطح هشدار است.

به گفته کارشناسان سیلاب شدید روزهای اخیر روی بسیاری از صنایع از جمله تولید فولاد و سیمان و ساخت و ساز تاثیر گذاشته و پس از شتاب قابل توجه تولید در پی کنترل شیوع ویروس باری دیگر سطح تولید آنها کاهش یافته است.

برخی از موسسات مالی پیش بینی می کنند که پیامدهای سیل شدید روزهای اخیر تولید ناخالص چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی را بین ۰.۴ تا ۰.۸ درصد کاهش خواهد داد.

XS
SM
MD
LG