لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۱

«هجوم» چینی‌ها برای سفر به خارج در عین اوج‌گیری روند ابتلا به کرونا در چین


در حالی که موج فزاینده ابتلا به کووید ۱۹ در چین بیمارستان‌های این کشور را تحت «فشار شدید» قرار داده، گزارش‌ها حاکی است که چینی‌ها در پی تصمیم جدید مقامات این کشور برای رزِرو بلیت سفر به خارج صف کشیده‌اند.

در یک تغییر ناگهانی سیاست در پی اعتراض گسترده مردم، چین در اوایل ماه جاری شروع به برچیدن مقررات سخت‌گیرانه ضدکرونایی خود کرد تا اقتصاد آسیب‌دیده خود را در مسیر بازگشایی کامل در سال آینده قرار دهد.

در این راستا، دولت چین این هفته به‌ طور ناگهانی خبر داد که مرزهای خود را از ۸ ژانویه (۱۸ دی) برای سفر خارجی شهروندان بازگشایی می‌کند و مقررات قرنطینه مسافران را نیز از آن تاریخ حذف خواهد کرد و دیگر محدودیت رسمی بر سر راه سفر گردشگران چینی وجود نخواهد داشت.

این اقدام با استقبال شهروندان چینی روبه‌رو شده و گزارش‌ها حاکی است که شهروندان برای رزِرو پروازهای بین‌المللی هجوم برده و حتی باعث افزایش قیمت بلیت‌ها شده‌اند.

همزمان، بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، این تصمیم چین باعث نگرانی زیاد در کشورهای مقصد گردشگران چینی، به‌ویژه آمریکا و ژاپن شده و مشاغل متمرکز بر گردشگری در سراسر جهان نیز اکنون به صورت آماده‌باش درآمده و به تکاپو افتاده‌اند.

در همین حال، به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های آمریکایی می‌گویند شیوع ویروس کرونا در چین در حال حاضر بیداد می‌کند و به دلیل عدم شفافیت دولت چین در مورد میزان شیوع این بیماری، آمادگی برای روبه‌رو شدن با این معضل در سطح جهانی سخت‌تر شده است.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه، هفتم دی‌ماه، از پر بودن بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های شهرهای نزدیک به پکن با بیماران کرونایی خبر داد و خبرگزاری رویترز نیز می‌نویسد که کارکنان بهداشتی در چین از «جهش عظیمی» در تعداد ابتلا به کرونا در میان بیماران عمدتاً مسن خبر می‌دهند.

به گفته رسانه‌های دولتی چین، شمار بیمارانی که در این کشور مراقبت‌های اورژانسی دریافت می‌کنند اکنون از حدود ۱۰۰ نفر در روز به ۴۵۰ تا ۵۵۰ نفر در روز افزایش یافته است.

این گزارش‌ها باعث شده است که مقام‌های ایالات متحده به فکر مقرراتی برای مهار ورود ویروس از چین به آمریکا بیفتند و توکیو نیز اعلام کرده که قصد دارد پروازهای خطوط هوایی از چین به ژاپن را محدود کند.

پیش از تعطیلی سفرهای بین‌المللی به دلیل شیوع کووید، شهروندان چینی بیشترین تعداد گردشگران بین‌المللی را تشکیل می‌دادند و توریست‌های این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۲۷.۵ میلیارد دلار در دیگر کشورهای جهان خرج کردند.

XS
SM
MD
LG