لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۱

پهپاد پلیس یک فراری چینی را بعد از ۱۷ سال در یک غار پیدا کرد


تصویر از بایگانی
تصویر از بایگانی

پلیس چین موفق شده است با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین مخفیگاه یک فراری را که به مدت ۱۷ سال در یک غار زندگی می‌کرد، پیدا کند.

سونگ جیانگ، ۶۳ ساله که به جرم قاچاق زنان و کودکان به زندان افتاده بود در سال ۲۰۰۲ از یک اردوگاه کار اجباری در استان سیچوان در جنوب غربی چین گریخته بود. او از آن زمان در یک غار باریک در نزدیکی زادگاهش در منطقه یونگشان استان یون‌نان زندگی می‌کرد.

مأموران پلیس در اوایل ماه سپتامبر از طریق پیام‌های برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی از احتمال وجود مخفیگاه سونگ جیانگ در یک منطقه کوهستانی خبردار شده بودند اما به خاطر دشواری جغرافیای منطقه موفق به یافتن او نبودند.

پلیس سرانجام با استفاده از پهپاد مخفیگاه او را کشف کرد و با اعزام سه تیم به منطقه او دستگیر شد. به گزارش خبرگزاری‌های چینی، سونگ در پاسخ دادن به سؤالات پلیس مشکل داشت زیرا سال‌ها با کسی صحبت نکرده بود. او طی ۱۷ سال گذشته با هیچ فردی ارتباط نداشته است.

بنا بر گزارش‌ها، سونگ جیانگ با بطری‌های پلاستیکی از رودخانه برای خود آب می‌آورده و با شاخه درختان در غار آتش روشن می‌کرده است. پهپاد پلیس پس از جستجوی زیاد توانسته بود با مشاهده یک کاشی آبی‌رنگ در سراشیبی کوه و آثاری از بطری‌ها و آشغال‌ها او را پیدا کند. سونگ جیانگ اکنون دوباره به زندان فرستاده شده است.

منابع: سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی جهانی / پ.پ
XS
SM
MD
LG