لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ تهران ۰۹:۵۸

یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی در گزارشی درباره راه‌اندازی نمونه‌های جعلی وب‌سایت‌های رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی، از فرمانده یکی از پایگاه‌های بسیج خراسان رضوی به عنوان یکی از عوامل اصلی تاسیس این نسخه‌های جعلی نام برده است.

شرکت امنیت سایبری کلیراسکای در گزارشی با عنوان «آیت‌الله بی‌بی‌سی»، نوشته که ثبت وب‌سایت «رادیو دیروز» که نمونه جعلی وب‌سایت رادیو فردا است، از سوی علیرضا جاوید عربشاهی که در شهر گناباد در خراسان رضوی زندگی می‌کند، صورت گرفته است.

جاوید عربشاهی که «رادیو دیروز»، نسخه جعلی بی‌بی‌سی فارسی و چند وبسایت جعلی دیگر را ثبت کرده، فرمانده پایگاه علمی و پژوهشی «شهید احمدی روشن» است. این پایگاه به سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان رضوی وابسته است.

بر اساس گزارش کلیراسکای، عربشاهی همچنین مدیریت وب‌سایتی را که با سعید جلیلی از چهره‌های تندروی اصولگرا در ارتباط بوده و جریان حزب‌الله ایران را نمایندگی می‌کرده، بر عهده داشته است.

این گزارش نوشته که عربشاهی در صفحه فیسبوک خود اشاره کرده که برای چندین سازمان که با وزارت ارتباطات در ارتباط هستند کار می‌کند و در توییتر نیز به دو زبان عربی و فارسی در حمایت از جمهوری اسلامی و علیه آمریکا و اسرائیل به صورت فعال، مطالبی را توییت می‌کند.

وی که در چندین دانشگاه عضو بسیج دانشجویی بوده در وب‌سایت شخصی خود نیز نوشته که در حال حاضر «در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مدیریت مرکز رشد فناوری گناباد را برعهده دارم.»

وب‌سایت «رادیو دیروز» که ظاهر و لوگویی مشابه رادیو فردا دارد، با هدف تبلیغات علیه نسخه اصلی و تولید محتوای دروغ و گمراه‌کننده به زبان فارسی فعالیت می‌کند و به انتشار مطالب صوتی و تصویری علیه روزنامه‌نگاران رادیو فردا می‌پردازد.

وب‌سایت «رادیو دیروز» تلاشی برای جا زدن خود به جای «رادیو فردا» ندارد و تنها از برخی از مشخصه‌های رادیو فردا استفاده کرده و خود را به طور آشکار «رادیو دیروز» معرفی می‌کند.

این نسخه جعلی به طور عمده، مطالبی در واکنش به مطالب منتشرشده در رادیو فردا منتشر می‌کند و یا به انتشار مطالب و دروغ‌هایی علیه روزنامه‌نگاران این رسانه می‌پردازد.

بر اساس گزارش کلیراسکای، هنگام جستجوی رادیو فردا به هر دو زبان فارسی و انگلیسی در جستجوگرهای اینترنتی یوز و پارسی‌جو، رادیو فردا اصلا دیده نمی‌شود، اما رادیو دیروز در جایگاه دوم جستجو قرار می‌گیرد.

کلیراسکای در گزارش خود نوشته که جمهوری اسلامی در طول هفت سال گذشته با انجام این نوع اقدامات در فضای مجازی، تلاش کرده علیه رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی که به گفته این شرکت، «هدایت» افکار عمومی در ایران را در دست دارند، اقداماتی انجام دهد.

با استفاده از گزارش «کلر اسکای» ؛ ب.ب/ خ.ک

دیدگاه شما

نمایش نظرات

XS
SM
MD
LG