لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

کرونا و مرگ ۱۹۹ نفر دیگر؛ وضعیت تهران «پیچیده» و «نگران‌کننده» است


فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد تعداد روزانه افراد بستری شده به دلیل ابتلا به کرونا در تهران، «معادل‌ آمار یک استان با وضعیت قرمز است».
فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد تعداد روزانه افراد بستری شده به دلیل ابتلا به کرونا در تهران، «معادل‌ آمار یک استان با وضعیت قرمز است».

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز نسبت به شرایط «نگران‌کننده» این استان هشدار داد.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز چهارشنبه ۲۵ تیر اعلام کرد با فوت این افراد، شمار رسمی قربانیان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

طی این مدت، ۲۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ نیز در ایران شناسایی شد که ۱۷۷۵ نفر از آنها در بیمارستان‌های بستری شدند.

با آمار امروز، تعداد مبتلایان به کرونا در ایران به طور رسمی به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

به گفته خانم لاری، در حال حاضر ۳۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در ایران به‌دلیل وخیم بودن وضعیت‌شان تحت مراقبت هستند.

وزارت بهداشت ایران در حالی آمار روزانه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را اعلام می‌کند که تردیدهای جدی در زمینه درستی این آمار وجود دارد.

منابع مستقل بر اساس آمار ثبت احوال و آرامستان‌ها از مرگ چندبرابری بیماران مبتلا به کرونا در ایران خبر می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین اعلام کرد که استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار هستند.

وضعیت «بسیار پیچیده» استان تهران

در همین حال، فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد که تعداد روزانه افراد بستری شده به دلیل ابتلا به کرونا در تهران، «معادل‌ آمار یک استان با وضعیت قرمز است».

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در نشست امروز ستاد مبارزه با کرونا، شرایط استان تهران را «خاص»، «پیچیده» و به شدت «نگران‌کننده» دانست و افزود باید به سرعت مانع افزایش بیشتر شمار مبتلایان در این استان شد و محدودیت‌های فعلی، کافی نیست.

به گفته او، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری شده‌اند، در حالی که در برخی از استان‌هایی که وضعیت قرمز هستند کل بیماران بستری شده به دلیل ابتلا به کرونا ۸۹۰ تا ۹۰۰ نفر بوده است.

زالی با اشاره به آنچه «شرایط بسیار پیچیده» تهران نامیده، تاکید کرده که این استان، «نیازمند یک نسخه کاملا متفاوت نسبت به گذشته است».

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران خواستار تمدید محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در تهران، گسترش دامنه محدودیت‌ها،تعلیق کلیه تجمعات از جمله نماز جمعه و تعطیلی کلیه باشگاه‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها و لغو همه آزمون‌ها در این استان شده است.

به علت افزاش شمار مبتلایان در تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد این استان هم از تعطیلی یک هفته‌ای مساجد پایتخت خبر داد.

در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می‌کنند، پیروز حناچی، شهردار تهران اعلام کرده که فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو، نیازمند سه برابر شدن ظرفیت ناوگان این شهر است.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، نیز در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، با اشاره به اوج‌گیری دوباره بیماری کووید ۱۹ و افزایش مرگ‌ومیر بیماران در بسیاری از استان‌های ایران، خواستار «بازنگری جدی» در روش‌های مواجهه با این بیماری شده است.

منابع: شبکه خبر، ایرنا، مهر و ایلنا/ ب.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG