لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۰

کرونا در ایران؛ ۲۱۳ نفر دیگر جان باختند


بر اساس آمار رسمی که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۳ بیمار دیگر قربانی بیماری کرونا شده‌اند و مجموع قربانیان به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

این وزارتخانه اما برخلاف روزهای پیشین، آمار میزان تزریق واکسن کرونا را اعلام نکرد.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که البته اعلام آمار امروز کرونا (چهارشنبه ۳۰ تیر) در حالی انجام شد که گزارش میزان تزریق روزانه واکسیناسیون از آن حذف شده بود.

پس از چندین ماه انتقاد و اعتراض مردم به عدم واردات واکسن کرونا و کندی روند واکسیناسیون در ایران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ تیر، اذعان کرده بود که دولت ایران نتوانست به وعده‌های خود درباره واکسیناسیون کرونا عمل کند.

این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی از جمله وزیر بهداشت و حسن روحانی، رئیس‌جمهور، طی ماه‌های گذشته بارها یا وعده تولید واکسن داخلی داده‌اند یا از واردات برخی واکسن‌های غیرایرانی خبر داده‌اند.

با این حال انتقادها به عدم واردات واکسن از زمانی آغاز شد که آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد واردات واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی را ممنوع کرده است. در این فاصله شمار گسترده‌ای از کشورها با استفاده از انواع واکسن‌ها موفق به کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا در کشور خود شدند، اما ایران همچنان با موج‌های تازه‌ای از شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است.

آمار رسمی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید حکایت دارد که دو هزار و ۷۵۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کرونا در ایران ۹ به سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است.

سازمان نظام پزشکی ایران تعداد واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، برآورد کرده است.

همزمان رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرده است که ۴۳۵ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی به کرونا مبتلا شده‌اند.

سعید هاشمی گفته است که آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در زمان مقرر یعنی از فردا پنجشنبه، ۳۱ تیر با شرکت بیش از ۷۲ هزار داوطلب آغاز می‌شود و تا روز جمعه اول مرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

براساس جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از وضعیت کرونایی کشور، ۲۳۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا/ف.ق/س.ن
XS
SM
MD
LG