لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۹

کرونا در جهان؛ ثبت ۱۰۰ هزار مبتلای جدید برای چهاردهمین روز متوالی


 اندازه‌گیری دمای بدن یک مشتری به هنگام ورود به فروشگاه اپل در لندن
اندازه‌گیری دمای بدن یک مشتری به هنگام ورود به فروشگاه اپل در لندن

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۱۶ خرداد گفته است که طی دو هفته اخیر روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا در جهان ثبت شده است.

تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، همچنین هشدار داد٬ کشورهایی که توانسته‌اند شیوع ویروس کرونا را مهار کنند، باید نسبت به شیوع مجدد این ویروس هشیار باشند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به موضوع مشاهده دست کم ۱۰۰ مورد جدید بیماری کووید-۱۹ در پکن اشاره کرده و گفته است که پایتخت چین برای ۵۰ روز شاهد ثبت موارد جدید نبود.

تدروس آدانوم تاکید کرده است که کارشناسان و متخصصان در حال بررسی منشا و نوع این ویروس در پکن هستند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین می‌گوید٬ دو ماه طول کشید تا شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا روزانه به ۱۰۰ هزار مورد برسد و اکنون این تعداد مبتلای به روندی روزانه و عادی بدل شده است.

او همچنین گفته است که تقریبا ۷۵ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ۱۰ کشور در جنوب آسیا و قاره آمریکا هستند.

در همین حال روز دوشنبه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جهان از هشت میلیون نفر گذشت.

به گزارش رویترز ، آمریکا با حدود دو میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا همچنان بیشتر تعداد مبتلای قطعی به این ویروس را در جهان دارد.

با این حال، شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین به شدت افزایش یافته است و هم اکنون ۲۱ درصد مبتلایان به این ویروس در جهان از این منطقه هستند.

رویترز می‌گوید، برزیل هم اکنون پس از آمریکا بیشترین تعداد قربانیان به ویروس کرونا را دارد.

شمار مبتلایان در اروپا ۲.۲ میلیون نفر، آمریکای شمالی تقریبا ۲.۵ میلیون نفر، آمریکای جنوبی ۱.۴ میلیون، آسیا ۱.۶ میلیون و آفریقا حدود ۲۵۰ هزار نفر بوده است.

همچنین شمار مرگ‌ومیر اعلام شده توسط دولت‌ها به بالای ۴۳۶ هزار نفر رسیده است که ۱۱۶ هزار نفر آنها از ایالات متحده آمریکا هستند.

در مورد آمار رسمی و موارد تایید شده در برخی کشورها، چه به‌دلیل میزان و نحوه تست‌گیری، یا کیفیت آزمایش‌ها، شفافیت در اطلاع‌رسانی و مسائل دیگر، قطعیتی وجود ندارد.

هم اکنون بیشترین شمار مبتلایان جدید در جهان به ترتیب از آمریکا، برزیل، هند، روسیه، شیلی، پاکستان، پرو، آفریقای جنوبی، عربستان، مکزیک و ایران هستند.

شمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در اتحادیه اروپا به صورت چشمگیری کاهش یافته است و کشورهای عضو برای بازگشایی مرزها آماده می‌شوند، اما وضعیت شیوع کرونا در آمریکای جنوبی و خاورمیانه به شدت افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG