لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۲۵۰ هزار نفر گذشت


کاردرمانی در حال انجام تست کرونا در یکی از درمانگاه‌های نیویورک (عکس از آرشیو)
کاردرمانی در حال انجام تست کرونا در یکی از درمانگاه‌های نیویورک (عکس از آرشیو)

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا روز چهارشنبه از ۲۵۰ هزار نفر گذشت.

آمریکا طی هفته‌های اخیر با موج تازه‌ای از افزایش شمار مبتلایان به این ویروس و بیماری کووید-۱۹ مواجه است. دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید، روز سه شنبه یک هزار و ۷۰۷ مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ گزارش شده است.

دکتر کیتلین ریورز ، متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه جان هاپکینز گفته است، متاسفانه ، ما در حال ورود به وضعیتی هستیم که به نظر بدترین شرایطی باشد که تاکنون تجربه کرده‌ایم.

این متخصص دانشگاه جان هاپکینز تصریح کرده است: ما در سراسر کشور شاهد نقاط جدیدی با شیوع گسترده و به ویژه در تعداد موارد ابتلا و همچنین بستری شدن در بیمارستان هستیم.

طبق این گزارش، طی روزهای گذشته روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

به گزارش رسانه های آمریکا در هفته گذشته، ۳۶ ایالت آمریکا رکورد تازه‌ای از میزان روزانه موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ثبت کردند .

هم اکنون بیش از ۷۶ هزار نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا بستری هستند.

هفته گذشته با ثبت ۱۸۴ هزار مبتلای جدید در آمریکا شیوع ویروس کرونا در این کشور وارد مرحله تازه‌ای شد.

دکتر جانتان راینر، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشینگتن هم گفته است وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدتر خواهد شد.

در حالی شیوع ویروس کرونا در آمریکا وارد مرحله تازه‌ای شده است که به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب، هنوز نتوانسته است با مقامات دولت دونالد ترامپ برای در دست گرفتن امور هماهنگی لازم را انجام بدهد.

به دنبال موج تازه شیوع کرونا برخی از ایالت از جمله نیویورک تدابیر تازه‌ای برای مقابله این ویروس اعلام کردند. شهردار نیویورک اعلام کرد که تمامی کلاس های حضوری مدارس در این شهر از روز پنجشنبه تعطیل خواهد شد.

فرمانداران ایالت‌های مینه سوتا ، کنتاکی و ارکانزاس تدابیر و محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کردند.

با این حال، فرمانداران تگزاس، فلوریدا و داکوتای جنوبی با اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا مخالفت کردند.

از سوی دیگر طی روزهای اخیر شرکت های دارویی از موفقیت آمیز بودن واکسن های خود خبر داده‌اند.

شرکت فایزر روز چهارشنبه اعلام کرد تجزیه و تحلیل داده‌های نهایی نشان می‌دهد واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۵ درصد» کارساز است و این شرکت قصد دارد «ظرف چند روز آینده» واکسن‌های خود را به سازمان غذا و دارو آمریکا بفرستد.

مزمان با فایزر، شرکت داروسازی مُدرنا در آمریکا نیز روز ۲۶ آبان اعلام کرد که بر اساس داده‌های اولیه، واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است.

در شرایطی‌که واکسن فایزر برای جابه‌جایی نیاز به محیطی با دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد دارد، گزارش‌ها حاکی است که واکسن مدرنا را می‌توان در دمای منفی ۲۰ درجه انتقال داد.

XS
SM
MD
LG