لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۷

برگزاری تجمع در چندین شهر به مناسبت ۱۳ آبان در عین افزایش آمار کرونا


عکس خبرگزاری ایسنا از اجتماع شماری از شهروندان تهران به‌ مناسبت سالروز اشغال سفارت آمریکا در روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰
عکس خبرگزاری ایسنا از اجتماع شماری از شهروندان تهران به‌ مناسبت سالروز اشغال سفارت آمریکا در روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰

همزمان با هشدارها درباره افزایش دوباره آمار کرونا در کشور، رسانه‌های ایران روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان، گزارش‌هایی از برگزاری تجمع به مناسبت سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران منتشر کردند.

بر اساس گزارش‌های تصویری رسانه‌های ایران، شماری از شهروندان از جمله دانش‌آموزان در تهران و برخی شهرهای دیگر در حالی روز پنج‌شنبه در این مراسم شرکت کرده‌اند که در گزارش‌های تصویری منتشرشده، برخی از آن‌ها بدون ماسک و بسیاری از آن‌ها بدون رعایت فاصله اجتماعی دیده می‌شوند.

این در حالی است که وزارت بهداشت ایران در روزهای گذشته از افزایش تدریجی شهرهای قرمز و بالا رفتن آمار مراجعان کرونایی خبر و نسبت به «کاهش توجه مردم» به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داده است.

گزارش محمد ضرغامی از سالگرد تصرف سفارت آمریکا در تهران و پیامدهای آن
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:30 0:00
لینک مستقیم

پیش از این هم مجتبی اشجری، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفته بود در هیچ شهری «راهپیمایی» ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود، اما در بیش از ۸۰۰ شهر «اجتماع مردمی» به مناسبت این روز برگزار خواهد شد.

آقای اشجری همچنین گفته بود که این مراسم قرار است به شکل «باشکوه» و در «محل‌های غیرمسقف و عمدتا در میادین و خیابان‌های شهرها» برگزار شود.

برگزاری تجمع به مناسبت‌های مختلف پس از همه‌گیری کرونا در ایران همواره با انتقاد شدید مقامات بهداشتی روبه‌رو بوده است. سال گذشته نیز با وجود آمار بالای کرونا و شروع نشدن واکسیناسیون در کشور مراسم روز ۱۳ آبان برگزار شد.

در حالی که بر اساس آمارهای رسمی، شمار جان‌باختگان و مبتلایان کرونا روند کاهشی را طی می‌کند، با این حال محسن منصوری، استاندار تهران پیشتر گفته بود که «این وضعیت اصلا حاشیه امنی نیست، لذا نباید خیال ما راحت باشد. بعضی از استان‌های همجوار شیب صعودی کرونا را دارند و این برای تهران خطرناک است».

در همین زمینه علیرضا اولیایی‌منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز چهارشنبه، ۱۲ آبان گفت که ۲۵ درصد مردم ایران واکسن کرونا نزده‌اند و در مقابل تزریق واکسن «مقاومت می‌کنند».

در همین زمینه وزارت بهداشت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۴۵.۵۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به بیش از ۵ میلیون و نهصد هزار نفر و شمار کل جان‌باختگان به ۱۲۷ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG