لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

کرونا در ایران؛ کاهش اندک در آمار رسمی، «نیمی از قربانیان» متعلق به تهران است


بر اساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت ایران که روز پنج‌شنبه، ۲۰ آذرماه، اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با جان باختن این افراد، شمار قربانیان کرونا در ایران به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری همچنین در گزارش امروز خود از شناسایی ۱۰ هزار و ۴۰۳ بیمار جدید طی شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، از میان بیماران جدید، یک هزار و ۴۵۸ نفر از آنها بستری شدند و از مجموع بیماران مبتلا به کرونا پنج هزار و ۷۶۸ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران روزانه درباره آمار کرونا در کشور گزارش می‌دهند، ولی صحت این آمارها با تردیدهای جدی از سوی منابع داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است.

در همین زمینه مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در تهران امروز با اشاره به این که تقریبا نیمی از جان‌باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران است گفت: «طی ۹ ماه گذشته حدود ۲۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان دفن شده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از سعید خال، به ‌طور متوسط روزانه ۷۵ جان‌باخته کرونایی در بهشت ‌زهرا دفن شده‌اند و در روز‌های اوج کرونا، تعداد پذیرش فوتی‌های ناشی از این ویروس در بهشت زهرا، حدودا برابر با سایر فوتی‌ها بوده است.

در همین حال معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنج‌شنبه از کاهش ۳۲ درصدی میانگین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور در هفته‌های گذشته خبر داد.

این در حالی است که فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران شامگاه گذشته با اشاره به افزایش ترددهای درون‌شهری در پایتخت در مقایسه با هفته گذشته، وضعیت تهران را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، محدودیت تردد شبانه، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در ادارات را حداقل برای دو هفته اعمال کند.

پیش‌بینی می‌شود همزمان با آغاز فصل زمستان در صورت ادامه کاهش محدودیت‌ها و افزایش ترددها آمار کرونا در ایران به‌ویژه در پایتخت دوباره اوج گیرد.

XS
SM
MD
LG