لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۰

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۰۰ هزار نفر گذشت


پرستاران بیمارستانی در نیویورک در حال استراحت در محوطه این بیمارستان.
پرستاران بیمارستانی در نیویورک در حال استراحت در محوطه این بیمارستان.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا روز چهارشنبه هفتم خرداد از مرز یکصد هزار نفر گذشت. این در حالی است که اکثر ایالت‌های این کشور در حال بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌های اقتصاد و اجتماعی هستند.

شمار قربانیان ویروس کرونا تا عصر روز چهارشنبه ۱۰۰ هزار و ۸۶ نفر اعلام شده است. شمار مبتلایان به این ویروس نیز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش رویترز در ماه مه به طور میانگین روزانه یک هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. این در حالی است در ماه گذشته، آوریل، شمار قربانیان روزانه به دو هزار نفر رسیده بود.

شمار قربانیان کرونا در جهان هم اینک به بیش از ۳۵۰ هزار نفر رسیده است و تعداد مبتلایان به این ویروس از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گذشته است.

طبق این گزارش شمار قربانیان کرونا در آمریکا اکنون بیشتر از مجموع تعداد آمریکایی هایی که در جنگ کره و ویتنام کشته شدند.

رویترز می افزاید، تعداد قربانیان ویروس کرونا تاکنون بیشتر از کسانی است که بر اثر بیماری ایدز بین سال های ۱۹۸۰۱تا ۱۹۸۹ جان خود را از دست دادند.

با این حال این خبرگزاری می‌گوید، در فصل ۱۹۵۷ -۱۹۵۸ بیش از ۱۱۶ هزار نفر بر اثر آنفلوآنزا در آمریکا جان خود را از دست دادند.

با این حال به رغم این که شمار قربانیان و مبتلایان در ایالت نیویورک، یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، کاهش یافته است، در تعدادی از ایالت های جنوبی این کشور شمار مبتلایان روند صعودی داشته است.

از سرگیری کسب و کار و بازگشایی فعالیت های اقتصادی نگرانی هایی در پی داشته است. به گزارش آسوشیتدپرس، قرار است والت دیزنی ورلد در فلوریدا، یکی از بزرگترین پارک های بازی جهان، قرار است فعالیت خود را از سر بگیرد. همچنین قرار است کازینوهای لاس وگاس نیز فعالیت خود را شروع کنند.

آنتونی فاوچی٬ مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و یکی از مقامات ارشد ستاد مبارزه با کرونای کاخ سفید، نیز گفته است مشاهده تصاویر جشن و پارتی مردم در ایالت میسوری بدون ماسک مایه نگرانی شدید است.

آنتونی فاوچی تصریح کرده است: ما شاهد آن بودیم که جمعیت مردم بدون ماسک در کنار یکدیگر بودند. این بدور از احتیاط است و می تواند به وضعیت غیر قابل کنترلی منجر شود.

این مقام ارشد مبارزه با کرنا تاکید کرده است، کاهش محدودیت ها و تسهیل مقررات و دستورالعمل‌ها هرچند وسوسه انگیز است اما می‌تواند مایه دردسر بشود.

XS
SM
MD
LG