لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

«استان تهران به سمت موج سوم کرونا می‌رود»


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران هشدار داد که آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در پایتخت رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علیرضا زالی روز دوشنبه ۲۴ شهریور گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته «بالغ بر ۶۵۹ بیمار دراستان تهران با تشخیص کرونا بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با هفته گذشته سیر صعودی داشته است».

به گفته وی، اگرچه این افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تهران «شیب ملایمی دارد»، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که «تهران به سمت موج سوم کرونا در حال حرکت باشد».

تهران از نظر شیوع ویروس کرونا جزو استان‌هایی است که در وضعیت قرمز قرار دارد. به جز آن دوازده استان دیگر نیز در وضعیت قرمز هستند از جمله قم، مازندران و سمنان که هر سه در مجاورت تهران قرار دارند.

علیرضا زالی در ادامه اظهارات خود پیش‌بینی کرد که ورود موج سوم کرونا در استان تهران «بسیار زودتر از سایر استان‌ها شکل بگیرد».

وی سپس هشدار داد که «در هفته‌های پیش رو با افزایش آمار بیماران کرونایی، تهران شرایط جدیدی را تجربه می‌کند».

طبق آمار رسمی، روز دوشنبه ۱۵۶ نفر در کل کشور بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان باختند و اکنون شمار کل قربانیان این بیماری به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسیده است. این آمار مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایران را نیز ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر عنوان می‌کند که از این میان ۳۴۸ هزار و ۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که صحت آمارهای رسمی کرونا در ایران را کارشناسان داخلی و برخی مقام‌های رسمی مانند برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس مورد تردید قرار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG