لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۲

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۲۰ میلیون نفر نزدیک شد


براساس آخرین داده‌های خبرگزاری رویترز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۲۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود، و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۷۵۰ هزار نفر رسیده است. رویترز تا روز یک‌شنبه رقم ۱۹.۵۱ میلیون نفر را برای شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است.

رویترز می‌افزاید، در میان نزدیک به ۲۰ میلیون بیمار کووید-۱۹، بیش از ۱۰ میلیون آنها در آمریکا، برزیل و هند شناسایی شده‌اند.

در میان ۷۵۰ هزار قربانی ناشی از ویروس کرونا نیز، نیمی از آن‌ها در آمریکا، برزیل، هند و مکزیک جان خود را از دست داده‌اند.

روز یک‌شنبه ۱۹ مرداد خبر رسید که در ایالات متحده در رابطه با ابتلا به ویروس کرونا رکورد جدیدی ثبت شده و اکنون شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده است.

در همین حال، مقام‌های ارشد بهداشت این کشور اوایل هفته جاری ابراز امیدواری کردند که یک واکسن مؤثر ممکن است تا پایان سال جاری میلادی در دسترس مردم قرار بگیرد.

روز یکشنبه همچنین خبر رسید که آمار مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا در برزیل از صد هزار نفر عبور کرده است. اولین مورد از کرونا در این کشور پنج ماه پیش مشاهده شد و آمار تازه نشان می‌دهد که برزیل در مهار این ویروس مرگبار موفق عمل نکرده است.

روز یکشنبه اعلام شد که در آلمان طی یک شبانه روز ۵۵۵ نفر دیگر کرونا گرفته‌اند و با این حساب تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۲۱۵ هزار و ۸۹۱ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، آمارها نشان می‌دهد که کشور نیوزیلند روز یکشنبه صدمین روز خود را بدون وجود سرایت ویروس کرونا از منشأ داخلی پشت سر گذاشته است.

با این وجود، مقام‌های نیوزیلندی با اشاره به سر برآوردن دوباره همه‌گیری کرونا در برخی از مناطق ویتنام و استرالیا نسبت به احتمال شیوع دوباره این ویروس در کشور خود نیز هشدار داده‌اند.

به گفته پژوهشگران ژاپنی، آخرین تحقیقات آنها نشان می‌دهد که ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، با یک جهش ژنتیکی، به صورت خطرناک‌تری در حال گسترش است.

ژاپن که تا به حال از کشورهای موفق در مهار شیوع ویروس کرونا بود، طی سه هفته اخیر به‌طور ناگهانی، با موج بی‌سابقه‌ای از موارد ابتلا به کووید-۱۹ روبه‌رو شده است.

از ابتدای تابستان و با ازسرگیری فعالیت‌ها در ژاپن، ویروس کرونا، بدون علامت یا با علائم بسیار خفیف، در میان جوان‌ترها انتشار یافته و حال به موج تازه‌ای از کووید-۱۹ در ژاپن تبدیل شده است.

پژوهشگران نوع تازه‌ای از راسته اروپایی ویروس را رصد کرده‌اند که به گمان آن‌ها تنها ممکن است ناشی از جهش ژنتیکی آن باشد.

ایران، بر اساس آمارهای رسمی‌اش، با بیش از ۳۲۴ هزار مبتلا و ۱۸ هزار و ۲۶۴ قربانی در ردیف چهاردهمین کشور مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.

برخی منابع مختلف داخلی از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس به آمار رسمی تردید دارند و شمار جان‌باختگان را دست‌کم دو برابر آمار رسمی می‌دانند.

نصف شدن درآمد آرامکو

تأثیرات همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بر اقتصاد کشورها و شرکت‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی به خاطر تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا بر فروش جهانی نفت، در نیمه اول امسال ۵۰ درصد از درآمد خالص خود را از دست داده است.

بنابراین گزارش، درآمد این شرکت برای شش ماهه اول امسال ۲۳.۲ میلیارد دلار بود و این در حالی است که این درآمد برای مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۹ میلیارد دلار ثبت شده بود.

منابع: رویترز، آسوشیتدپرس و الجزیره / پ.پ/رح
XS
SM
MD
LG