لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

شمار قربانیان کرونا در چین از سه هزار نفر گذشت؛ اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا


سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان برخلاف پیش بینی‌های قبلی ۳.۴ درصد است.
سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان برخلاف پیش بینی‌های قبلی ۳.۴ درصد است.

کمیسیون بهداشت چین روز پنجشنبه اعلام کرده است که با جان‌باختن ۳۱ نفر دیگر، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به سه هزار و ۱۲ نفر رسید. در ایالت کالیفرنیای آمریکا هم برای مقابله با ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

کمیسیون بهداشت چین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور را ۸۰ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرده است.

کره جنوبی هم می‌گوید، با شناسایی ۴۳۸ مورد جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به هفت هزار و ۷۶۶ نفر افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی نیز گفته است، با فوت سه نفر دیگر شمار قربانیان به ۳۵ نفر رسیده است.

افزایش تلفات در آمریکا

در همین حال، تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا، کووید ۱۹، در آمریکا در روز چهارشنبه ۱۴ اسفند به ۱۱ نفر افزایش یافت.

ده نفر در ایالت واشینگتن جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز در ایالت کالیفرنیا فوت کرده است.

ساعاتی پس از آن که اعلام شد یک نفر دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست داده است، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام شد. همزمان مجلس نمایندگان آمریکا هم کمک اضطراری ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای مقابله با ویروس کرونا را تصویب کرد.

گیون نیوزم، فرماندار کالیفرنیا اعلام کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت بیش از ۵۰ نفر است.

فرماندار کالیفرنیا گفت که با اعلام وضعیت اضطراری در این ایالت بهتر می‌توان منابع را برای مقابله با این ویروس اختصاص داد.

سازمان بهداشت منطقه پلاسر در ایالت کالیفرنیا می‌گوید، فردی که ماه گذشته پس از بازگشت از یک سفر تفریحی با کشتی از مکزیک به ویروس کرونا مبتلا شده بود، روز چهارشنبه درگذشت. این نخستین قربانی بود که خارج از ایالت واشینگتن جان خود را از دست می‌دهد.

در بیانیه این بهداشت پلاسر تصریح شده است که این فرد در جریان سفر خود با کشتی کروز پرنسس از مکزیک به سانفرانسیسکو به این ویروس مبتلا شده است.

در شهر سیاتل در ایالت واشینگتن هم شمار مبتلایان روز چهارشنبه از ۲۷ نفر به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

اکثر مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت واشینگتن به نوعی به ساکنان مرکز نگهداری از سالمندان کیرکلند در حومه سیاتل مرتبط بودند. رویترز می‌گوید، دست‌کم شش نفر از قربانیان ویروس کرونا در ایالت واشینگتن از مرکز نگهداری کیرکلند بودند.

در ایالت نیویورک هم شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در روز چهارشنبه ۱۰ نفر اعلام شد. اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرده است، تست سه نفر از اعضای یک خانواده و همسایه آنها مثبت اعلام شده است.

اندرو کومو همچنین گفته است، دو خانواده مبتلا به ویروس کرونا در حومه منطقه وست چستر زندگی می‌کنند. به گفته وی، حدود هزار نفر در این منطقه خود را قرنطینه کرده‌اند.

سی ان ان می گوید، دست کم ۱۵۹ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند.

در همین حال، مجلس نمایندگان طرح اضطراری مورد حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را برای اختصاص هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری بودجه برای دولت جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تصویب کرد.

این طرح قرار است تا روز جمعه در مجلس سنا به تصویب برسد.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان برخلاف پیش بینی‌های قبلی ۳.۴ درصد است. این نهاد قبلا میزان مرگ و میر ویروس کرونا را دو درصد اعلام کرده بود.

XS
SM
MD
LG