لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۲

ویروس کرونا در جهان؛ شمار قربانیان از ۷۵۰۰ نفر گذشت، کمک‌های اقتصادی برای مقابله با بحران


هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ کشور با این ویروس دست به گریبان هستند.
هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ کشور با این ویروس دست به گریبان هستند.

شمار قربانیان کرونا در جهان روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند از ۷۵۰۰ نفر گذشت و شمار مبتلایان نیز از ۱۸۲ هزار نفر فراتر رفت.

هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ کشور با این ویروس دست به گریبان هستند.

چین با دو هزار و ۲۳۰ نفر، ایتالیا با ۲ هزار و ۱۵۸ نفر و ایران «بر اساس آمارهای دولتی» با ۹۸۸ نفر بیشترین شمار قربانیان را دارند، البته بر اساس تحقیقات رادیو فردا، شمار قربانیان در ایران حداقل ۱۵۰۰ نفر است.

اسپانیا در رتبه چهارم از نظر شمار قربانیان دارد و تاکنون ۵۱۰ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

دولت های آمریکا، و اسپانیا بسته‌های اقتصادی حمایتی برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا ارائه کردند.

دولت دونالد ترامپ یک بسته اقدامات و محرک‌های اقتصادی یک تریلیون دلاری را برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا به کنگره آمریکا ارائه کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه هم از تخصیص ۱۰۰ میلیارد یورو از طرف دولت اسپانیا برای اعطای وام به بخش تجاری خبر داده تا تبعات اقتصادی این بحران را کاهش دهد.

دولت اسپانیا قول داده ۲۰۰ میلیارد یورو کمک مالی و وام به بخش‌های اقتصادی، کسانی که شغل خود را از دست داده و همچنین برای قشر کارگر تخصیص دهد.

در آمریکا نیز شمار قربانیان به ۹۷ نفر رسیده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید بعد از هشدار مقامات محلی در سان فرانسیسکو، با ۷ میلیون جمعیت، خیابان‌های شهر تقریبا از جمعیت خالی شده است. مقامات هشدار داده‌اند که شهروندان تنها برای نیازهای ضروری از خانه خارج شوند.

تاکنون ۴۰۰ نفر در ایالت کالیفرنیا که سان فرانسیسکو چهارمین شهر آن است، به کرونا مبتلا شده که هفت نفر آنها جان باخته‌اند.

در جنوب آسیا، دولت هند دستور تعطیلی «تاج محل» یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی کشور را داده است.

مقامات در مومبای (بمبئی) نیز دستور توقف فعالیت‌های غیر ضروری در این شهر ۱۸ میلیون نفری هند را صادر کرده‌اند تا نیمی از کارمندان در خانه‌های خود بمانند.

تاکنون ابتلای ۱۲۶ نفر در هند به ویروس کرونا ثابت شده و یک چهارم آنها در مومبای هستند.

دهلی نو تاکنون تدابیر زیادی برای مهار کرونا اتخاذ کرده که یکی از آنها توقف صدور ویزا به خارجی‌هاست. دولت هند همچنین بسیاری از معابد، مکان‌های گردشگری و موزه‌های کشور را بسته و مدرسه‌ها را تعطیل کرده است.

سری‌لانکا همسایه هند می‌گوید پروازها به خارج را برای دو هفته متوقف می‌کند. شرکت هواپیمایی هند نیز تصمیم مشابهی گرفته است.

دیگر همسایه هند، پاکستان نیز که اخیرا به خاطر قرنطینه نامناسب افراد مشکوک به کرونا، باعث اوج‌گیری ناگهانی شمار مبتلایان به این ویروس در مرز ایران شده بود، می‌گوید روز سه‌شنبه شمار مبتلایان دو برابر شده و به ۲۳۷ نفر رسیده است.

مقامات ایالت سند که بیشترین شمار مبتلایان پاکستان را دارد، دستور داده‌اند تا ۱۵ روز تمامی مراکز فروش، پاساژها و رستوران‌ها در شهر کراچی، پرجمعیت‌ترین شهر کشور بسته شود.

در افغانستان نیز ابتلای حداقل ۲۲ نفر به ویروس ثابت شده است. دوشنبه، ۳۸ افغانی که از ایران بازگشته بودند، قرنطینه شدند، اما گزارش‌ها حاکی است که با شکستن پنجره بیمارستان، فرار کرده‌اند. ابتلای حداقل یکی از آنها به کرونا ثابت شده است.

با استفاده از گزارش‌های سی‌ان‌ان، تلگراف، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه؛ ف.ق
XS
SM
MD
LG