لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۶

ترامپ در پرونده تعرض جنسی پنج میلیون دلار جریمه شد


ای جین کارول به هنگام خروج از دادگاه
ای جین کارول به هنگام خروج از دادگاه

اعضای هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک در رسیدگی به پرونده شکایت از دونالد ترامپ به اتهام آزار جنسی «ای جین کارول»، یک زن نویسنده، در دهه ۱۹۹۰، رئیس جمهوری سابق آمریکا را مقصر شناختند.

در این پرونده دادگاه به شکایت از دونالد ترامپ به اتهام تجاوز و تعرض جنسی در سال ۱۹۹۶ و همچنین «بدنام کردن» جین کارول رسیدگی و هیئت منصفه روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت، رئیس جمهور آمریکا را به پرداخت پنج میلیون دلار خسارت محکوم کرد.

استیون چونگ، سخنگوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا ، پس از اعلام رای هیئت منفصه گفت که موکلش درخواست تجدید نظر خواهد کرد. دونالد ترامپ تا زمانی که این پرونده او در دادگاه تجدید نظر در جریان باشد، مجبور نیست که خسارت تعیین شده را بپردازد.

هیئت منصفه ۹ نفره دادگاه منهتن متشکل شش مرد و سه زن به اتفاق آرا رای به پرداخت ۵ میلیون خسارت دادند.

به گزارش رویترز، یافته‌ها برای اثبات مسئولیت دونالد ترامپ در اتهام آزار جنسی کافی بود، اما هیئت منصفه در خصوص اتهام «تجاوز» دونالد ترامپ را مقصر نشناخت.

جین کارول، ۷۹ ساله، سال گذشته این پرونده را علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در یک دادگاه مدنی (غیرکیفری) مطرح کرد. این نویسنده زن گفته بود که دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۵ یا ۱۹۹۶ در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن به او تجاوز کرده و پس از آن با تلاش برای انکار این موضوع به آبروی او لطمه زده است.

جین کارول به همراه روبرتا کاپلان٬ وکیلش٬ به هنگام قرائت رای هیئت منصفه ایستاده بود. او پس از اعلام رای هیئت منصفه در حالی که عینک آفتابی زده و لبنخد بر لب داشت به همراه وکیلش از دادگاه خارج شد و بدون صحبت با خبرنگاران محل را ترک کرد.

این نویسنده برای نخستین بار اتهام تجاوز دونالد ترامپ را با الهام از جنبش «من هم» در سال ۲۰۱۹ مطرح کرد.

در ویدئویی که روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در دادگاه برای هیئت منصفه پخش شد، آقای ترامپ اتهام تجاوز به خانم کارول را تکذیب کرد.

ترامپ در این ویدئو این ادعا را «ساختگی» دانست و گفت: «این یکی از مضحک‌ترین و مشمئزکننده‌ترین داستان‌های ممکن است.»

دونالد ترامپ که اکنون یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده است، عنوان کرده که جین کارول این اتهام را برای فروش کتاب خاطراتش که ۴ سال پیش منتشر شده، مطرح کرده است.

با استفاده از رویترز و رادیو فردا

XS
SM
MD
LG