لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

ارزش بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسید


دو موسسه تخصصی که نوسانات ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنند روز پنجشنبه ۱۸ دی اعلام کردند که همزمان با افزایش بی‌سابقه قیمت بیت کوین ارزش بازار ارزهای‌های دیجیتال برای اولین بار از یک تریلیون دلار عبور کرد.

بهای بیت کوین در ماه مارس ۲۰۲۰ حدود سه هزار و ۸۰۰ دلار بود ولی با افزایشی ۹۰۰ درصدی طی ماه‌های اخیر اکنون به ۳۸ هزار و ۶۵۵ دلار رسیده است.

یکی از دلایل مهم این رخداد نگرانی در مورد افزایش تورم و کاهش ارزش دلار تحت تاثير مشوق‌های مالی دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بحران کرونا عنوان شده است.

درعین حال تعداد بیشتری از موسسات مالی و سرمایه‌گذاران خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که بیت کوین بر حلاف هشدار برخی از کارشناسان اقتصادی در مورد رشد حبابی و احتکاری آن، یک دارایی ماندگار خواهد بود و مثل طلا وسيله خوبی برای پس‌انداز است.

سرگی نازارف، یکی از موسسان «چین لینک» يک شرکت کارشناسی بازار ارزهای دیجیتال، معتقد است که بی‌اعتمادی به موسسات مالی متعارف یکی از دلایل عمده روی آوردن سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال است.

او افزود: «هر چند برای افراد ناآشنا رسیدن ارزش بازار ارزهای دیجیتال به مرز یک تریلیون دلار یک رویداد مهم و عجیب تلقی می‌شود ولی به نظر ما این فقط یکی از گام‌های اولیه برای رشد و توسعه این بازار است.»

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با حدود ۱۰ درصد افزایش روز پنجشنبه به یک تریلیون و ۴۲ میلیارد دلار رسید. بیت کوین حدود ۶۹ درصد از کل ارزهای دیجیتال موجود در جهان را تشکیل می‌دهد. «اتروم» با سهم ۱۳ درصدی از این بازار پس از بیت کوین در رده دوم قرار دارد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رويترز؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG