لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۴

قبرس قرار بازداشت موقت «آدمکش اجیر شده توسط ایران» را تمدید کرد


کاروانی از خودروها برای انتقال متهم به دادگاهی در قبرس
کاروانی از خودروها برای انتقال متهم به دادگاهی در قبرس

دادگاهی در قبرس روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه حکم بازداشت موقت یک مرد را که اسرائیل می‌گوید از سوی ایران اجیر شده بود تا بازرگانان اسرائیلی را در این جزیره ترور کند، تمدید کرد.

این مرد روز ۲۷ سپتامبر بازداشت شد. پلیس قبرس می‌گوید هنگام دستگیری او یک هفت تیر مجهز به صداخفه‌کن در خودروی کرایه‌ای وی پیدا شد.

اسرائیل گفته است که او یک «تروریست اجیر شده توسط ایران» برای عملیات علیه اسرائیلی‌های ساکن جزیره قبرس است، ولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا این اتهام را «بی‌اساس» دانسته است.

پلیس قبرس در مورد این پرونده سکوت کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، فرد یاد شده روز چهارشنبه به یک دادگاه محلی برده شد و در آن‌جا به او اعلام شد که قرار بازداشت وی تا روز دوشنبه تمدید شده است.

این گزارش می‌افزاید که فرد بازداشت شده هنوز تفهیم اتهام نشده و هویت او نیز مشخص نیست. با این حال گفته می‌شود که او احتمالا آذری بوده و گذرنامه روسی دارد.

کریستوس آندروس، سخنگوی پلیس قبرس، به تلویزیون دولتی این کشور گفته که «تحقیقات به سرعت جریان دارد». او حاضر نشد در مورد ادعاهای مقامات اسرائیلی اظهارنظر کند.

جریان دادرسی روز چهارشنبه به دلایل امنیتی در برابر دوربین‌ها برگزار شد. کاروانی از خودروها که توسط موتورهای پلیس اسکورت می‌شدند اواسط روز وارد محوطه دادگاه شدند.

روزنامه قبرسی «فیله‌ْلِفتروس» نوشته است، متهم که احتمالا بیست روز پیش از بازداشت وارد خاک قبرس شده است، با پلیس همکاری نمی‌کند.

فرد بازداشتی روز سه‌شنبه به پلیس گفته بود که او دو خودرو از شهر توریستی آیا ناپا در جنوب شرقی جزیره قبرس کرایه کرده بود.

این روزنامه افزوده است: پلیس ردیابی نکرده که متهم قبل از بازداشت در کجا اقامت داشته است. مقامات قبرسی احتمال می‌دهند که او احتمالا در بخش ترک‌نشین جزیره اقامت داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ک.ر
XS
SM
MD
LG