لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۳

داریوش: ستون‌های زنگ‌زده در برابر معترضان فرو خواهد ریخت


Dariush Eghbali
Dariush Eghbali

حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در نیویورک برای شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با روزهای اعتراض در ایران و کشته شدن مهسا امینی گره خورده است.

حضوری که بسیاری از منتقدان سیاست‌های جمهوری اسلامی را گرد آورده که هم‌صدا به رئیس‌جمهور ایران که به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی متهم است، اعتراض کنند.

داریوش:ستون های زنگ زده در برابر معترضان فروخواهد ریخت
please wait

No media source currently available

0:00 0:20:00 0:00
لینک مستقیم

داریوش خواننده ترانه‌های معترض در یکی از برنامه‌های هنری‌اش از ایرانیان مقیم آمریکا خواست تا در اعتراض به «فقر و فقدان آزادی‌های فردی و اجتماعی» در ایران مقابل مقر سازمان ملل متحد، محل سخنرانی ابراهیم رئیسی در نیویورک، بایند و به این حضور اعتراض کنند.

داریوش در گفت‌وگویی با رادیو فردا از رخدادهای اخیر می‌گوید و اعتراض‌های این روزها به کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی موسوم به گشت ارشاد را وام می‌گیرد تا بگوید چگونه ستون‌های نظامی که به تعبیر این خواننده معترض بر بنای تزویر و سرکوب بالا رفته، چنان زنگ‌زده که با هم‌صدایی معترضان فرو خواهد ریخت.

به گفته داریوش هنرمندان داخل ایران نقشی تعیین‌کننده دارند و هرچه صدای آنها بلندتر باشد، «ساقط شدنش این رژیم سریع‌تر انجام می‌شود».

او در نهایت بخشی از ترانه تازه خود را که سروده ایرج جنتی عطایی است و با آهنگ معین شیرپور را بازخوانی می‌کند:

ای سرزمین، ای زادگاه میهن پرپرشدگی
کِی قصه سکوتتو می‌خوای به آینده بگی

***

قاضیای معرکه‌گیر، پاسبونای روضه‌خون
اعدامای دسته جمعیو،کشتار کولبرای جوون

پدرای دخترکشو، مادرای کلیه‌فروش
بساطیای مسکنِ پیرزنای گونی به دوش

حرف بزن میهن من،میهن من حرف بزن!

XS
SM
MD
LG