لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

بازداشت صدها نفر در ارتباط با سوء استفاده جنسی از کودکان در ۱۲ کشور


این وب سایت از بیت‌کوین برای پردازش معاملات جهت دسترسی به ویدئوهای سوء استفاده جنسی کودکان استفاده می‌کرده است. 
این وب سایت از بیت‌کوین برای پردازش معاملات جهت دسترسی به ویدئوهای سوء استفاده جنسی کودکان استفاده می‌کرده است. 

مقام‌های قضایی در واشینگتن روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه گفته‌اند، صدها نفر در ارتباط با یک شبکه سوء استفاده جنسی در پورنوگرافی کودکان در دوازده کشور بازداشت شده‌اند.

به گزارش رویترز، مقامات قضایی ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی این شبکه «تاریک اینترنت» را یکی از بزرگترین «بازارهای پورنوگرافی کودکان» دانسته‌اند.

مقام‌های قضایی می‌گویند، این وب سایت که «ولکام تو ویدئو» نام داشته٬‌ از بیت‌کوین برای پردازش معاملات جهت دسترسی به ۲۵۰ هزار ویدئو سوء استفاده جنسی از کودکان در این وب سایت استفاده می‌کرده است.

آنها اضافه کرده‌اند: در این وب سایت ویدئوهایی از تجاوز جنسی به کودکان خردسال وجود داشته است و از مراجعه کنندگان خواسته شده بود که ویدئوهای پورن بزرگسالان را در این وب سایت آپلود نکنند.

مقام‌های قضایی گفته‌اند، علیه جونگ وو سون، ۲۳ ساله، اهل کره جنوبی مدیر «ولکام تو ویدئو» و ۳۳۷ نفر دیگر در ۱۲ کشور اعلام جرم شده است.

رویترز می‌گوید، جونگ وو سون هم اکنون در حال گذراندن محکومیت ۱۸ ماهه خود در کره جنوبی است، اما مقام های دادستانی در واشینگتن هم علیه او اعلام جرم کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا هم گفته است، تعدادی از افراد مرتبط با این وب سایت به تا ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

برایان بنزکوفسکی، دستیار دادستان ایالات متحده می‌گوید: سایت‌های تاریک اینترنت یا «دارک نت» که از سوءاستفاده جنسی کودکان سود می‌برند٬ از جمله بدترین رفتارهای جنایی در عرصه اینترنت هستند.

این مقام های قضایی همچنین گفته اند، دستکم ۲۳ کودک در امریکا، بریتانیا و اسپانیا که از سوی گردانندگان این وب سایت تحت آزار بودند نجات یافته‌اند.

اما آنها تاکید کرده‌اند، هنوز بسیاری از کودکان در این ویدئو ها هنوز شناسایی نشده‌اند.

آژانس مرکز ملی جنایی بریتانیا هم در بیانیه‌ای گفته است، بیش از نیمی از تصاویر این وب سایت تاکنون از سوی نیروهای انتظامی مشاهده نشده بودند و این یکی از بزرگترین موارد سوء استفاده جنسی اینترنتی است.

با استفاده از رویترز؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG