لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۱

در برابر سیل چه کنیم؟ توضیحات احمدرضا جلالی از زندان اوین


احمدرضا جلالی، پزشک و متخصص مدیریت بحران
احمدرضا جلالی، پزشک و متخصص مدیریت بحران

احمدرضا جلالی، استاد مدیریت بحران که به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی» با حکم اعدام روبه‌روست، از زندان اوین در پاسخ به پرسش‌های رادیو فردا جزئیات مدیریتی مقابله با سیل را برشمرده و از دیدگاه تخصصی خود، مدیریت بحران، برای مخاطبان رادیو فردا شرح داده که چگونه باید با بحران‌های ناشی از سیل روبه‌رو شد.

سیلاب‌های ویرانگر چند روز اخیر که در بخش اعظمی از ایران رخ داده ده‌ها کشته و مجروح برجا گذاشته و با ادامه داشتن بارش‌ها و خطرات، توجه شهروندان به نکات متخصصان می‌تواند سودمند و در مواردی راهگشا باشد.

احمدرضا جلالی در آغاز یادآوری می‌کند که مسئولان باید پیش از وقوع حوادث با پیشگیری، آموزش و تمرین مردم از شدت آسیب‌پذیری‌ها بکاهند. او هم‌چنین خاطرنشان می‌کند که از آنجا که اقلیم ایران خشک است تمرکزها بیشتر بر روی آمادگی برای وضعیت زمین‌لرزه بوده و درخصوص سیل غفلت صورت گرفته است.

در خلال اظهارات تلفنی آقای جلالی، پیام ضبط شده سیستم مخابراتی زندان اوین نیز شنیده می‌شود که به‌صورت خودکار در همه تماس‌های تلفنی از این زندان پخش می‌شود.

این پزشک، پژوهشگر و متخصص بحران همچنین از بین بردن پوشش گیاهی، پر کردن و بستن مسیل‌ها مانند آنچه در شیراز در کنار دروازه قرآن انجام شده و تبدیل مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها به محلات مسکونی را در به‌وجود آمدن وضعیت این چند روزه در ایران سهیم می‌داند.

آقای جلالی در ادامه جزئیات مختلفی را در مورد شیوه تخلیه محل سیل، توجه به هشدارهای نهادهای ذی‌ربط و اقداماتی که شهروندان بایستی پس از درگیر شدن با سیل انجام دهند، ارائه می‌دهد.

او تجمع و «تماشای سیل» را یکی از بدترین شیوه‌های برخورد شهروندان با وقوع بحران سیل ذکر می‌کند.

توضیحات احمدرضا جلالی از زندان اوین: چگونه با بحران سیل روبه‌رو شویم؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:09:08 0:00
لینک مستقیم


احمدرضا جلالی، استاد مهمان دانشگاه «وی یو ب» در بروکسل، پایتخت بلژیک، در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ هنگامی که برای شرکت در یک کنفرانس علمی از محل زندگی خود در سوئد به ایران سفر کرده بود، به اتهام «جاسوسی» بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

حکم او در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده‌است. این حکم با اعتراض گسترده سازمان‌ها و کار‌شناسان حقوق بشری سازمان ملل روبرو شده است.

وکلای آقای جلالی پیشتر عنوان کرده‌اند که شواهد ارائه شده در دادگاه اولیه «تحت فشار کسب شده» و آنها «به هیچ وجه اتهامات علیه او را تأیید نمی‌کنند».

XS
SM
MD
LG