لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۲

زلزله ۵.۲ ریشتری در یاسوج ده‌ها مصدوم برجای گذاشت


زلزله‌ای به شدت ۵.۲ ریشتر،صبح روز چهارشنبه ،شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی شهر‌های دیگر این استان را لرزاند. این زلزله دستکم ۸۰ نفر زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،شاهرخ کناری، فرماندار بويراحمد، خبر داد که این زلزله باعث قطع شدن شبکه‌های تلفن همراه، برق، آب و گاز شده است.

وی گفت که هنوز گزارشی درباره تلفات جانی دراین زلزله اعلام نشده است.

براساس این گزارش،برق درنقاطی از این شهرستان وصل شده است.

در همین حال جلال پوران‌فرد، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد،درمصاحبه با خبرگزاری تسنیم خبر داد که ۴۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند و حال دو نفر «وخیم» گزارش شده است.

این زمین لرزه ساعت هشت و ۳۸ دقیقه روز چهارشنبه،۱۳ اردیبهشت، در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد و مرکز آن ۱۰ کیلومتری سی‌سخت ، ۱۹ کیلومتری یاسوج و ۲۳ کیلومتری چیتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

براساس گزارش ها، مردم یاسوج پس از احساس این زمین لرزه سراسیمه منازل خود را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند.

شاهین فتحی،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز گفت که در هشت روستای استان کهکلیویه و بویراحمد و هفت روستای استان اصفهان،دیوار برخی خانه‌های قدیمی ترک برداشته است.

در همین حال محمد نصیری‌راد، معاون اد‌اره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، نیز خبر داد که زلزله و رانش کوه باعث ریزش سنگ‌های بزرگ در جاده‌های یاسوج‌اقلید، سی سخت -پادنا و یاسوج‌سمیرم و بسته شدن این جاده‌ها شده است.

صبح پنج‌شنبه ۳۰ فروردین نیز زمین‌لرزه‌ای به قدرت پنج و ۹ دهم ریشتر در نزدیکی شهر کاکی در استان بوشهر رخ داد که تلفات جانی نداشت.

محمد مختاری، رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه زلزله شناسی، روز دوشنبه،۱۳ فروردین، اعلام کرده بود که سال گذشته بیش از ۱۷ هزار زمین‌لرزه در ایران رخ داد که ۳۶ مورد آن پنج ریشتر یا بیشتر شدت داشت.

شدید‌ترین زلزله سال گذشته با شدت ۷.۳ ریشتر ۲۱ آبان ۹۶ در کرمانشاه رخ داد و بیش از ۶۰۰ کشته برجای گذاشت و خانه‌های ده‌ها هزار تن را ویران کرد.

در همین حال در چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی درباره عدم کمک‌رسانی و کمبود امکانات بهداشتی و سرپناه برای زلزله‌زدگان منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG