لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۳

ابراهیم رئیسی: یک دختر دهه نودی به من گفت ما پای این نظام هستیم


ابراهیم رئیسی تهدید کرد که جمهوری اسلامی از خون سلیمانی نخواهد گذشت
ابراهیم رئیسی تهدید کرد که جمهوری اسلامی از خون سلیمانی نخواهد گذشت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، مدعی شد یک دختر دهه نودی به او گفته است که «ما پای این نظام هستیم».

در حالی که طی روزهای گذشته و در آستانه برگزاری مراسم سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، معترضان به حکومت جمهوری اسلامی بر اقدامات خود در زمینه به آتش کشیدن بنرهای مربوط به فرمانده سابق نیروی قدس افزوده‌اند، ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ در جمع گروهی از حامیان نظام در مصلای خمینی گفت: «در حین ورود به مصلا دختر خانمی دهه نودی گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم ما پای کار هستیم. به مسئولان هم پیام دهید که دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستند».

اظهارات او در حالی است که طی چهار ماهی که از اعتراضات گسترده مردمی می‌گذرد، دانش‌آموزان و دانشجویان دختر بیشترین اعتراضات را به حجاب اجباری و اصل نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند.

آقای رئیسی همچنین تهدید کرد آمریکایی‌ها بدانند از خون سلیمانی نخواهیم گذشت: «دشمنان بدانند انتقام خون این شهید سلیمانی حتمی‌ است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت».

هم‌زمان، فرمانده سپاه پاسداران و نماینده دائم ایران در مقر سازمان ملل در ژنو نیز تهدید کردند که انتقام «خون سلیمانی» گرفته خواهد شد.

قاسم سلیمانی شامگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ همراه با ابو مهدی المهندس، معاون حشدالشعبی، به‌دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، پس از ورود به فرودگاه بغداد، توسط پهپادهای آمریکایی کشته شدند.

از آن زمان مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تهدید کرده‌اند که «انتقام خون سلیمانی» را خواهند گرفت.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه تهدید کرد: «انتقام حاج قاسم و همراهان ایشان جزو دستور کارهای قطعی ماست و زمان باعث نمی‌شود که انصراف دهیم و انشالله موقعیت و زمان‌ مناسب پیش خواهد آمد».

علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در ژنو، نیز با ارسال نامه‌ای به فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار پیگیری کشته شدن سلیمانی و همراهانش «به‌دست آمریکا و همدستان آن کشور از جمله آلمان» شد.

آقای تورک طی هفته‌های گذشته بارها نسبت به سرکوب گسترده اعتراضات مردمی ایران هشدار داده و وضعیت حقوق بشر ایران را «بحرانی» توصیف کرده بود.

همچنین آلمان طی چهار ماه گذشته بیشترین تلاش‌ها را برای اعمال تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه عاملان سرکوب اعتراضات مردمی ایران صورت داده است.

آقای بحرینی تهدید کرد جمهوری اسلامی ایران مصمم است که عدالت را در این زمینه اعمال نماید و نظام قضایی ایران اقدامات لازم در بررسی و تعقیب این «جنایت بزرگ» را پیگیری می‌کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایرنا، خبرآنلاین، ایلنا، رادیو فردا/د.خ/ک.ر
XS
SM
MD
LG