لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

هک «نامه قوه قضائیه» درباره مهسا امینی؛ «سر او در کشمکش با ماموران به جدول خورده بود»


مهسا امینی در بیمارستان کسری تهران
مهسا امینی در بیمارستان کسری تهران

گروه هکری «عدالت علی» می‌گوید به سندی دست یافته است که روایت تازه‌ای از مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد به‌دست می‌دهد.

محتوای این سند مربوط به تحقیقات اولیه علی امرائی، دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸، از جان‌باختن مهسا امینی است که در آن «برخورد سر او به جدول» بر اثر کشمکش با ماموران گشت ارشاد ذکر شده و از قول یکی از همراهان مهسا امینی عنوان شده است که مهسا امینی در خودروی گشت ارشاد «از ضربه وارد آمده به سر و همچنین خونریزی از ناحیه سر ابراز ناراحتی نموده و دائماً شیون می‌نموده و تقاضای دریافت موبایل خود را داشته است که از سوی مأمورین توجهی نشده است».

گروه هکری «عدالت علی» این سند را روز چهارشنبه ششم مهر منتشر کرده است. رادیو فردا به‌طور مستقل نمی‌تواند صحت و سقم این سند را تأیید کند.

در این نامه که خطاب به سرپرست دادسرای ۳۸ مربوط به «جرایم امنیت اخلاقی» نوشته شده است، گزارشی از تحقیقات اولیه تا روز ۲۳ شهریور در مورد بازداشت، به کما رفتن و بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان کسری ارائه شده است.

روند بازداشت مهسا امینی

در این سند روند بازداشت مهسا (ژینا) امینی به این صورت توضیح داده شده است که سه اکیپ گشت در محدوده ایستگاه مترو شهید حقانی مستقر بودند که یکی از این اکیپ‌ها به سرتیمی «سروان رفیعی» علیه سه دختر و یک پسر وارد عمل می‌شوند.

در این سند آمده است که «سروان رفیعی» و یکی از ماموران زن به نام «خانم صفری» این سه دختر و یک پسر را متوقف می‌کنند و «در بررسی مشخص می‌شود که سه دختر مذکور با یکدیگر دخترخاله بودن و پسر همراه ایشان نیز برادر یکی از دخترها می‌باشد».

اشاره این گزارش به برادر مهسا امینی است که سعی داشت مانع دستگیری خواهرش شود ولی ماموران با او برخورد کردند.

در ادامه گزارش این سند نیز آمده است که از میان این جوانان، ماموران سرانجام تنها مهسا امینی را همراه خود به مقر پلیس امنیت اخلاقی می‌برند و این کار توسط «گروهبان یکم خوشنام و خانم حسینی» انجام می‌شود».

این سند اضافه می‌کند که «سه نقر قبل از خانم مهسا امینی و سه نفر بعد از وی به خودرو وانا مذکور منتقل شده‌اند».

«برخورد سر» مهسا امینی با «جدول کنار خیابان»

علی امرائی در نامه خود به سرپرست دادسرای ۳۸ با اشاره به تحقیقات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کلیه افراد حاضر در محل بازداشت مهسا امینی، نوشته است: کلیه افراد بر این موضوع «تاکید داشتند» که رفتار گشت موسوم به ارشاد که «همواره در همان محل مستقر می‌باشد بعضا نامناسب بوده و تنش‌های زیادی بین آن‌ها و مردم رخ می‌دهد که گاهی به‌دلیل برانگیخته شدن تعصبات، منتهی به برخورد فیزیکی می‌شود».

در ادامه با اشاره به مورد مهسا امینی آمده است: «در خصوص شخص فوق‌الذکر برخی اظهار داشتند که در همان روز و همان ساعت (سه‌شنبه مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت حدود ۱۸:۳۰) مشاهده کرده‌اند که دختر خانمی حین انتقال به خودرو وانا مقاومت نموده که در اثر کشمکش ایجاد شده سرش به جدول برخورد نموده است».

در بخش دیگری از نامه با بیان نحوه انتقال افراد بازداشتی به مقر «پلیس امنیت اخلاقی» در ساعت حدود ۱۹:۱۵ برای «آموزش رعایت حجاب»، آمده است: «همهمه زیادی بین افراد منتقل شده که تعدادشان زیاد بوده است صورت می‌گیرد که ناگهان احدی از دختران در سالن به نام خانم مهسا امینی بیهوش می‌شود. بعد از چند دقیقه اورژانس در محل حضور می‌یابد و اعلام می‌کند که وی فوت شده که منجر به برهم خوردن سالن و سروصدای زیاد و حتی درگیری میان ماموران و افراد حاضر می‌شود».

این نامه می‌افزاید که «نهایتا فرد بیهوش شده به بیمارستان جهت احیا و اقدامات درمانی منتقل می‌شود».

دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸ در این نامه به تحقیقات خود از بازرسی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و همچنین افرادی که همراه با مهسا امینی بازداشت شده بودند اشاره کرده و می‌گوید: «احدی از این اشخاص اظهار داشته که متوفی با وی در خودرو وانا صحبت نموده و از ضربه وارد آمده به سر و همچنین خونریزی از ناحیه سر ابراز ناراحتی نموده و دائما شیون می‌نموده و تقاضای دریافت موبایل خود را داشته است که از سوی مامورین توجهی نشده است».

علی امرائی در پایان با تاکید بر «تاثیر خاص» این موضوع روی افکار عمومی، خواستار آن شده است که «ادامه رسیدگی به پرونده باید با رعایت تمای جوانب آن توسط مسئولین تصمیم‌گیری گردد».

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل سقز که همراه با خانواده‌اش برای دیدار با خویشاوندان خود، به تهران سفر کرده بود، پس از بازداشت از سوی ماموران گشت ارشاد و انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا، دچار مرگ مغزی شد.

شاهدان عینی و شماری از پزشکان مستقل که سی‌تی‌اسکن مغزی وی را مشاهده کرده‌اند، از ضرب‌وجرح و نیز وجود خون در ریه ناشی از اصابت ضربه شدید به سر خبر می‌دهند.

اما مسئولان جمهوری اسلامی به طور دائم از وجود «مستنداتی» مبنی بر «بیماری زمینه‌ای» مهسا امینی سخن گفته‌اند تا بتوانند منکر موضوع ضرب‌وشتم او از سوی ماموران شوند، اما این مستندات هنوز در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

با وجود تاکید پدر مهسا امینی بر مبتلا نبودن دخترش به هیچ‌ گونه «بیماری زمینه‌ای»، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مدعی اختلال هورمونی «دیابت بی‌مزه» و «جراحی مغزی» وی در کودکی شد.

XS
SM
MD
LG