لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۴

ایلان ماسک: هوش مصنوعی تمام مشاغل را از بشر خواهد گرفت


ارتباط تصویری ایلان ماسک با هشتمین کنفرانس استارتاپ‌ها و ابداعات فناوری ۲۰۲۴ پاریس
ارتباط تصویری ایلان ماسک با هشتمین کنفرانس استارتاپ‌ها و ابداعات فناوری ۲۰۲۴ پاریس

ایلان ماسک، میلیاردر حوزه فناوری، می‌گوید هوش مصنوعی در آینده احتمالا تمام مشاغل را از ما خواهد گرفت، اما این لزوماً اتفاق بدی نیست.

آقای ماسک که روز پنجشنبه سوم خرداد از طریق ارتباط تصویری در هشتمین کنفرانس استارتاپ‌ها و ابداعات فناوری ۲۰۲۴ پاریس صحبت می‌کرد، گفت: «احتمالا هیچ یک از ما شغلی نخواهیم داشت».

او آینده‌ای را توصیف کرد که در آن مشاغل «اختیاری» خواهند بود.

مالک شرکت اسپیس‌ایکس و شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تصریح کرد: «اگر بخواهید کاری انجام دهید که به نوعی سرگرمی باشد، می‌توانید کاری را انتخاب کنید. در غیر این صورت، هوش مصنوعی و ربات‌ها هر کالا و خدماتی را که بخواهید ارائه می‌کنند».

آقای ماسک در عین حال گفت برای این‌که این سناریو عملی شود، باید «درآمد جهانی بالا» وجود داشته باشد که نباید با درآمد پایه جهانی اشتباه گرفته شود.

درآمد پایه جهانی اشاره به پرداخت میزان معینی پول از سوی دولت‌ها به افراد است، فارغ از این‌که خود آن‌ها چقدر کسب درآمد می‌کنند.

به گفته ایلان ماسک، در صورت عملی شدن این سناریو «هیچ کمبود کالا یا خدمات وجود نخواهد داشت».

آیا هوش مصنوعی پایان تاریخ بشریت را رقم می‌زند؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:22:21 0:00
لینک مستقیم

آینده هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده و قانونگذاران، صاحبان صنایع و مصرف‌کنندگان هنوز در حال ارزیابی نحوه استفاده مسئولانه از این ابزار هستند.

پرسش مهم این است که هوش مصنوعی در سال‌های آینده تا چه اندازه مشاغل را تهدید خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه میشیگان متوجه شده‌اند که کسب‌وکارها بسیار کندتر از آن چه برخی انتظار داشتند و نگران بودند، هوش مصنوعی را به خدمت می‌گیرند.

این گزارش همچنین می‌گوید اکثر مشاغلی که قبلاً به عنوان آسیب‌پذیر در برابر هوش مصنوعی شناسایی شده بود در آن زمان از نظر اتوماتیک شدن برای کارفرمایان بهره‌وری اقتصادی نداشت.

کارشناسان همچنین تا حدود زیادی بر این باورند بسیاری از مشاغلی که نیاز به هوش هیجانی بالا و تعامل انسانی دارند، از جمله روانشناسی، افراد خلاق و آموزگاران غیرقابل جایگزین هستند.

XS
SM
MD
LG