لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۰

«بازی تاج و تخت» و «خانم میزل شگفت‌انگیز» برندگان اصلی جوایز امی


دست‌اندرکاران سریال «بازی تاج و تخت» در جریان مراسم جوایز امی
دست‌اندرکاران سریال «بازی تاج و تخت» در جریان مراسم جوایز امی

در جریان اهدای جوایز امی٬ مجموعه کمدی «خانم مِیزِل شگفت انگیز»٬ محصول شرکت آمازون٬ اولین جایزه بهترین کمدی را برای یک سریال کمدی شبکه پخش اینترنتی دریافت کرد. «بازی تاج و تخت» محصول اچ‌بی‌او نیز برای چندمین بار جایزه بهترین سریال درام را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس امسال برای اولین بار شرکت اچ‌بی‌او برتری مطلق خود در تعداد نامزدی‌ها را از دست داد و در پایان مراسم محصولات این شرکت و آمازون هر یک در ۲۳ بخش جایزه دریافت کردند.

«خانم میزل شگفت انگیز» یک سریال کمدی در مورد زنی است که در دهه پنجاه میلادی با روی آوردن به اجرای نمایش‌های کمدی به رهایی شخصی دست می‌یابد. ریچل بروزناهن به خاطر ایفای نقش اصلی در این مجموعه جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را دریافت کرد. الکس بورستین همبازی او در این مجموعه جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت و ایمی شرمن پالادینو خالق این مجموعه جایزه بهترین داستان و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

کلیر فوی بازیگر نقش الیزابت دوم ملکه بریتانیا در مجموعه درام «تاج» و متیو ریس بازیگر نقش اصلی سریال «آمریکایی‌ها» به ترتیب جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد مجموعه‌های درام را دریافت کردند.

در بخش بهترین بازیگران نقش مکمل زن الیزابت ماس و ساندرا اونیز نامزد شده بودند که در صورت دریافت این جایزه اولین بازیگران آسیایی تباری می‌شدند که در جوایز امی به چنین موفقیتی می رسند.

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته به خاطر زمانبندی تولید آن نتوانست در جوایز امی شرکت کند امسال برای سومین بار جایزه بهترین مجموعه درام را دریافت کرد.

مراسم اعطای جوایز امی که غروب دوشنبه در لس آنجلس برگزار شد از نظر ترکیب نژادی نامزدان دریافت جوایز متنوع‌ترین مورد در تاریخ این جوایز بود.

دریافت جایزه از سوی تعداد زیادی از بازیگران غیرسفیدپوست در دورهای پیشین جوایز اصلی امی٬ موجب شده بود که بسیاری پیش‌بینی کنند که امسال تعداد بیشتری از هنرمندان غیرسفیدپوست جایزه دریافت خواهند کرد.

اما به عنوان مثال مجموعه کمدی « آتلانتا» به کارگردانی دونالد گلوور که تمام بازیگران و خالقان آن سیاه پوست هستند و به نظر می‌رسید که حداقل در ۱۶ بخش نامزد خواهد شد موفقیت چندانی کسب نکرد و فقط به خاطر دو بازیگر مهمان جایزه دریافت کرد.

موفقیت سریال «خانم میزل شگفت انگیز» تداوم موفقیت مجموعه هایی نظیر «دوستان» و «خانواده مدرن» است که داستان آن روی مسایل زندگی سفید پوست‌ها تمرکز دارد.

با این همه رگینا کینگ بازیگر سیاهپوست این سنت را شکست و به خاطر بازی در «هفت ثانیه» جایزه بهترین بازیگر زن سریال‌های کوتاه یا فیلم را از آن خود کرد و تندی نیومن یک بازیگر سیاهپوست دیگر به خاطر بازی در مجموعه «وستوود» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

همچنین در این دوره٬ به غیر از برنامه « شنبه شب به صورت زنده» سایر برنامه‌های تلویزیونی گفتگو محور موفقیتی کسب نکردند که این نشان‌دهنده برتری تدریجی شبکه‌های پخش اینترنتی بر شبکه‌های تلویزیونی سنتی است.

XS
SM
MD
LG