لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۱

کرونا در هر ۱۷ ثانیه جان یک نفر را در اروپا می‌گیرد


کادر درمانی بیمارستانی در لیون فرانسه
کادر درمانی بیمارستانی در لیون فرانسه

مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه ۲۹ آبان گفته است در اروپا در هر ۱۷ ثانیه یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهد.

هانس کلوگ تاکید کرده است که اکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشورهای اروپایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۳۵۵ هزار نفر در این قاره بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد که ۸۰ درصد این کشورها طی دو هفته گذشته شاهد اوج گیری شیوع ویروس کرونا بوده‌اند.

هانس کلوگ گفته است به همین دلیل شواهد نشان می‌دهد بخش درمان این کشورها با تکمیل ظرفیت خود مواجه‌اند به ویژه بخش‌های مراقبت ویژه در فرانسه و سوییس که تا ۹۵ درصد ظرفیت آنها اشباع شده‌است.

وی تاکید کرد که نشانه‌هایی از تاثیر گذاری تدابیر و محدودیت‌های تازه در کشورهای اروپایی وجود دارد.

هانس کلوگ در ادامه گفت اخبار اخیر در مورد کارایی واکسن‌های کرونا «یک امید بزرگ در جنگ علیه این ویروس» است.

شرکت فایزر روز چهارشنبه اعلام کرد تجزیه و تحلیل داده‌های نهایی نشان می‌دهد واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۵ درصد» کارساز است و این شرکت قصد دارد «ظرف چند روز آینده» واکسن‌های خود را به سازمان غذا و دارو آمریکا بفرستد.

همزمان با فایزر، شرکت داروسازی مُدرنا در آمریکا نیز روز ۲۶ آبان اعلام کرد که بر اساس داده‌های اولیه، واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» موثر است.

مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد قرنطینه به دلیل پیامدهای اجتماعی و روانی می بایست به عنوان آخرین چاره باشد و چنانچه استفاده از ماسک به ۹۵ درصد برسد دیگر نیازی به قرنطینه نخواهد بود.

بسیاری از کشورهای اروپایی پوشیدن ماسک را در امکان عمومی یا در مکان‌هایی که نمی‌توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد٬ اجباری کرده‌اند.

بریتانیا و فرانسه از جمله کشورهای اروپایی هستند که با بدترین وضعیت گسترش موج تازه کرونا مواجه‌اند.

این دو کشور محدودیت ها و قرنطینه سراسری اعلام کرده‌اند، اما مدارس هنوز در هر دو کشور باز است. سایر کشورهای مهم اتحادیه اروپا نیز محدودیت‌های تازه‌ای اعلام کردند.

XS
SM
MD
LG