لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۴

تلفات سیلاب در غرب اروپا از مرز ۱۲۰ نفر گذشت؛ صدها تن مفقودند


در حالی‌که شمار تلفات سیلاب شدید در غرب اروپا روز جمعه ۲۵ تیرماه به بیش از ۱۲۰ تن رسیده است، امدادگران در تلاش‌اند جان صدها نفر از مردمی را که همچنان با خطر مرگ روبه‌رو هستند و یا نشانی از آن‌ها در دست نیست، نجات دهند.

به دنبال بارندگی بی‌سابقه در غرب اروپا و طغیان رودخانه‌ها، تعداد زیادی خانه ویران شده و اهالی برخی نواحی که در مسير سيل سکونت داشتند، تخليه شده‌اند. شدت سیلاب در اطراف رودخانه‌های غرب آلمان بیش از سایر نقاط اروپای غربی گزارش شده است.

مقامات آلمان در ایالت راینلاند-فالتس از مرگ ۶۳ تن از ساکنان این منطقه خبر دادند. این بالاترین رقم تلفات بر اثر سوانح طبیعی طی حدود ۲۰ سال اخیر در آلمان است.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان، ضمن ابراز «بُهت و حیرت» از شدت ویرانی ناشی از سیلاب اخیر متعهد شد که از خانواده‌های کشته‌شدگان و شهرهای کوچک و بزرگی که متحمل خسارت فراوان شده‌اند، حمایت کند.

مقامات آلمان همچنین در مورد احتمال افزایش شمار مفقودشدگان هشدار داده‌اند. در حال حاضر، نام صدها تن در فهرست افراد گمشده ثبت شده است.

در شرق بلژیک هم بر اثر بالا آمدن سطح آب رودخانه واسدری، ده‌ها خانه ویران شده و اکثر ساکنان شهر پوپنسته تخلیه شده‌اند. حرکت قطارها در شبکه راه‌آهن شرق بلژیک و مسیر بلژیک به آلمان متوقف شده است.

بنابر آمار رسمی در بلژیک تا کنون دست‌کم ۲۰ تن کشته و ده‌ها نفر مفقود شده‌اند.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند میزان بارش باران در غرب اروپا در دو روز گذشته را «کم‌سابقه» خواندند. به گزارش اداره هواشناسی آلمان، بارندگی شدید روز جمعه نیز در جنوب غربی آلمان که از سرچشمه‌های رود راین است، ادامه دارد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و وب‌سایت رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن
XS
SM
MD
LG