لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۱

سرنوشت برجام چه خواهد شد؟


فدریکا موگرینی پس از پایان نشست بروکسل، برجام را «نتیجه‌‌بخش» خواند و گفت اتحادیه اروپا مصمم به حفظ توافق هسته ای است
فدریکا موگرینی پس از پایان نشست بروکسل، برجام را «نتیجه‌‌بخش» خواند و گفت اتحادیه اروپا مصمم به حفظ توافق هسته ای است

نشست مشترک محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و وزرای خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه روز پنج‌شنبه در بروکسل برگزار شد.

بر پایه گزارش‌ها، مقام‌های اروپایی در این نشست ضمن تأکید بر حفظ توافق هسته‌ای، در عین حال تاکید کردند که برنامه موشکهای بالیستیک ایران و نقش تهران در منطقه نگران‌کننده است و باید در چارچوب دیگری به بحث گذاشته شود.

فدریکا موگرینی پس از پایان این نشست برجام را «نتیجه‌‌بخش» خواند و گفت اتحادیه اروپا مصمم به حفظ توافق هسته ای است. وزیر خارجه فرانسه نیز گفت ضروری است که همه طرفها به پایبندی خود به توافق هسته ای ادامه دهند.

پس از پایان نشست روز پنج‌شنبه، اتحادیه اروپا همراه با آلمان، فرانسه و بریتانیا از آمریکا خواستند توافق هسته ای با ایران را حفظ کند. قرار است دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تصمیم خود درباره حفظ برجام و یا کناره گیری آمریکا از آنرا اعلام کند.

رضا تقی زاده، تحلیلگر سیاسی مقیم بریتانیا، و بهروز بیات ‌کارشناس هسته ای و مشاور پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساکن اتریش، در مورد سرنوشت برجام و نشست بروکسل،در میزگردی در رادیو فردا شرکت کرده اند:

سرنوشت برجام چه خواهد شد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:24:39 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG